fredag 30 april 2010

"Tro det eller ej........!"





Tro det eller ej, men igår kväll pratade jag med en nära släkting och hon ville förvissa sig om att vi kommer fira jul hemma hos dem i år! Jag protesterade först högljutt, vägrar att planera så långt i förväg, men gav upp. Hon hade en hel del hållbara argument om fördelen med planering! Hon är klok hon min Kära Ingifta Släkting! Visst fasiken ska man planera, två månader kvar till midsommar, ja faktiskt lite mindre. Fast betänker man på det viset så vänder det ungefär samtidigt och blir mörkare igen. Har det väl börjat "mörkna på" så har vi snart Julen här igen som ett "brev på posten"! Håll i Er nu! Dax att planera årets Julgran tycker jag!
Julgransplanerandet ska också gå i "återanvändandets tecken", lagom till Jul så har ju den RödGröna Nya Regering tillträtt, rödgrön, julfäger helt klart, passande!
Fast nu skiter vi i politiken nu handlar det om viktigare saker som sagt!
Visar lite pysselbilder hur jag gjorde förra årets julgran! Tank på det att bara handla öl och läsk i gröna burkar, vill man ha en Silvergran eller något liknande så blir det silvriga burkar, ja, ni fattar! Sedan är det bara att panta skiten efter jul, brukar ju vara lite skralt i kassan efter alla helger, nytta med nöje alltså!
Dessutom kommer jag starta upp bloggen www.oumberligatinglackarmotjul.com , ja inte riktigt än, kör igång efter Augustikvällarnas heta kräftskivor, men sedan är det dax! Det kommer bli Sveriges genom tiderna värsta och bästa Julblogg!
Bl a kommer Julbocken gästblogga hos mig, ja du läste rätt, inte Jultomten utan Julbocken........finns det några snälla Mammor här?
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

3 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Den är fin den där granen!
Vi har överrumplats ganska brutalt av att det är valborg och klarar inte av att planera rill modsommar, så jul låter som överkurs. Min mormor löste det praktiskt: ett julpynt och ett påskpynt som stod framme året runt. Klappat och klart liksom!
Otrevligt med rånen! Jag skrev en kommentar i inlägget...

Photo by Maria sa...

Planering är bra.. Jag vet vart jag skall vara varenda jul fram till barnbarnen kommer, sen kanske man måste ändra ngt.. :-)

Jäkla snygg julgran, och jag menar det.. Orginell.. Men för jobbig att pyssla med så det kommer att bli en kungsgran här även i år.. Jo det är med planerat ;-) Eller man kanske kallar det tradition :-D

Ha nu en riktigt goer Valborg.. Såg i en kommentar du gjort att frun kommer hem på permis.. Härligt.. Ta nu hand om henne..

Kram Mia

Fru Pusselbit sa...

Den där julgranen är riktigt vacker när man tänder den! =)