måndag 19 april 2010

"Jaha, nu har trädgårdseländet börjat igen....!"




Är det någon mer än jag som tycker det är jobbigt så här på vårkanten med alla "hobbyodlare" som berättar om allt de ska hitta på med sina täppor under våren/sommaren? Fan, va allt känns kravfyllt! Förra året gick allt fel hemma hos Familjen Olofsson, skadedjur och virus för hela slanten ödelade hela vårt trädgårdsland!
Jordgubbsgrodan åt upp alla blommor på jordgubbsplantorna, Rödlöksspindlarna kvävde alla lökväxter med sina täta nät och potatisen drabbades av Paddpest, fy farao, i år ska jag asfaltera hela skiten!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde din Viking i trädgårdslandet!

6 kommentarer:

The Secret Garden sa...

HIhi jag kan också tycka att mycket med trädgård är så "hypat" har blivit på modet. Och det är ju tråkigt och så är det med mycket.
Förra inläggen, naturen som tar över, vet du, det tycker jag känns förhoppningsfullt. Det bästa som kan hända och inte senare utan förr!! Absolut!!

Photo by Maria sa...

Jag tycker inte om att vara i trädgården och jobba men jag gillar att kolla hur fint alla andra har det och får inte det minsta ångest över att vår trädgård ser ut som hoppsan hejsan :-) jag har två rabatter och de rensas när de är överfulla med ogräs :-)

Men en jordgubbsgroda hade ju varit kul att ha :-)

Kram Mia

Laila sa...

Jag som alltid velat ha en egen lite täppa... Kanske dags att fundera allvarligt på att inte skaffa det nu då?

Häxan sa...

Jag vill ha en jordgubbsgroda... :) Den var ju så söt :) Jag har trädgård men inga krav på att göra mer än jag orkar och vill. Nu är jag lite inne på att plantera häck....men det var jag förra våren också...hahaha...
Vi bor på gammal sjöbotten så det är inte lönt att ha för stora ambitioner. Men det går ju bra med krukor. Potatisen köper/ plockar vi upp hos en kravodlare varje höst. Vi brukar plocka 450 kg på tre familjer och det är den roligaste dagen på hösten enligt barnen. Storasyster som snart fyller 23 år kommer hem varje år och är med :)
Kram från Häxan.

Bibban sa...

Jag har inga som helst problem med detta , jag har på sin höjd en kruka dill;)) kram på dej

Elle sa...

Jag har tyvärr inte hittat någon jordgubbsgroda i mina rabatter...*ler*
Var tusan hittar du alla bilder?!!?

Jag är tillbaka i bloggvärlden efter en "påtvingad" paus, vet inte hur jag ska hinna ifatt, här regnar det ju inlägg!!*blink*

Ha en skön kväll!
Kram Elle