söndag 4 april 2010

"Varning denna blogg kan skada din hälsa!"



Förlåt, förlåt! Jag har syndat det alla grovaste, dessutom under Kristenhetens största helg!
Jag har inlett mina medmänniskor i frestelse, jag har druckit alkohol och "umgåtts" med okända kvinnor! Allt detta hann jag med i natt under några intensiva timmar och dessutom bara pga av bloggandet!
Ska berätta! Jag har lite vänner i "verkliga livet" som läser min blogg, men aldrig skriver.
Erik är en sådan "tjuvläsare", men det trevliga med honom är att han läser allt och lite till (alltså mellan raderna), så igår kväll innan han åkte in till sitt Jourjobb på ett av Stockholms sjukhus så var han förbi med en flaska vin till mig!
Jag hade ju berättat att jag visste inte när jag senast drack något alkoholhaltigt (se inlägg nedan). Jag satte undan flaskan så klart, men någon gång vid 12 tiden i natt så började den "tala till mig", ja, faktiskt, högt och tydligt så förkunnade den att den vill bli uppdrucken!
Jag lever med en helt Galen Kvinna och hon var som vanligt helt upptagen med att WoW:a, hur stökigt som helst, orkar inte gå in på detaljer, men vet du inte vad WoW är och nyfiken så googla! Hon hade alltså inte tid att "svinga en bägare" med mig!
Vad göra, jo, knäppa på datorn och se om det fanns någon "dryckesbroder/syster" i "cybervärlden"!
Gick ganska fort att hitta! Säger bara! Tack för igår, Pernilla i Umeå och tack för bilden!
Fast egentligen så skulle jag göra ett Youtube inslag av vårat Webkamera möte!
Det var ett helt seriöst möte, man skulle kunna kalla det för en form av Cybervinprovar möte, okej, variationen av vinsorter var inte så stor, det blev två sorter, mitt och hennes!
Lite "sorgligt" när vi hade det som "trevligaste" var att Pernilla blev berusad och var tvungen att lägga sig!
Nu har jag dåligt samvete, nu har jag ännu en gång inlett en "medmänniska i frestelse", kanske finns det fler som blev sugna på att ta sig en "extra slurk" igår efter att ha läst mina inlägg!
Ber om Ursäkt! Vi som lever i Sverige är ju vana vid Varningstexter på allt som är "farligt", ja. det är ju egentligen inget unikt för Sverige, så för säkerhets skull så jag även når mina Engelskspråkiga läsare så lägger jag in en Varning för alkohol riktad till kvinnor!
Vid datorn som vanligt Denna Botgörings Söndag, Ulv Röde din CyberVikingaHövding on line!
PS: Tack för bilden Pernilla, den får vara kvar på bloggen tills du hör av dig igen! (ler)

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Men om man då redan ÄR en man och dricker som en man. Kommer man se ännu mer ut som en man då?? Eller överskrider man gränsen till nåt annat...?