tisdag 20 april 2010

"Lite fler bildbandsbilder samt konsten att vara nöjd Del IV!"





Ska nog inte göra fler inlägg idag! De finns säkert "curlingföräldrar" som läser mina inlägg och förfasas hur "hård" jag är mot barnen! Fast det är egentligen inte "hårdhet" dessa inlägg handlar om, det handlar om "synsett" och "inställning", det gäller barns såväl som vuxnas!
Jag har inte berättat så mycket om det här på bloggen, men till hösten så kommer jag faktiskt resa runt i skolor och på bibliotek och berätta om "konsten att vara nöjd", självklart så kommer jag att vara "tuff" också! Bilderna i dessa inlägg som jag har "publiceringsrätt" till kommer jag då att visa, som bilderna ovan på barn som ger blanka "den" i att det blivit lite översvämning
(De hade varit djäkligt glada om det bara varit lite "aska" det handlat om!)
De passar helt sonika på att göra något bra av situationen! Bilden ovan visar jag för att poängtera att livet inte bara kan vara lek, ibland så måste man "hjälpa till i hemmet" också!
Barnens Mormor var på besök hos oss i helgen, hon ville ha hjälp att klippa tånaglarna, alla mina tre barn vägrade! Då visade jag barn ifrån andra länder för mina barn, ungar som minsann hjälper till med att ta hand om familjens äldre släktingar!
Hur det gick! Självklart så hjälpte mina barn sin Mormor, visserligen inte med att klippa tånaglarna, de duschade kärringen istället, med kläderna på!
Hmmm......ler......vilka underbara små Vikingagryn jag har! Sin Vikinga Pappa upp idagen! (ler)
Nej, nu har jag inte tid att sitta här och uppfostra världen!
Till "Gruvan"...hm...jobbet!
Ha en fin dag! Så när jag kommer hem så vill jag ha en massa kommentarer om alla fina bilder jag visar samt om barnuppfostran, annars blir jag sur!
Vid Datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

5 kommentarer:

Häxan sa...

Godmorgon! Du är då pigg på morgonen :) Jag gillade bilderna på pollenkornen.....snygga....
Såg inte ett enda pollen när jag var ute med Sigge i morse. För vi hade -5 grader så världen var frostig och vacker. Ha en bra dag! Kram/Häxan.

Lena sa...

Jag gillar verkligen dina bilder, och inlägg. kan jag länka din sida på min blogg?

Lena

Unknown sa...

Ja du, vilken pedagogik ska man använda på sina barn? Skrämseltaktiken fungerar ju bara de första åren. Om du gör så där en gång till kommer polisen och tar dig? Eller, om du forsätter skrika så kommer farbror Einar i huset bredvid ut och då blir det inte kul!
Min mormor körde mycket med den tekniken.... hon skrämde oss för allting....och nu är jag fobiskt rädd för kor, älgar, äppelkart..kanske inte, men de var farliga enligt henne....
Själv har jag ingen speciell taktik, (mina barn kallar mig för fhurern, vet inte varför), tycker att bara de mår bra, har ett öppet sinne och någorlunda toleranta mot sin omgivning är jag nöjd.

Du, den där bilden på lilla jordgubbsgrodan, skulle man kunna få låna den? eller är den skyddad eller något?
Nu ropar minsta barnet så mycket så jag måste nog gå och hämta riset.
Camilla

Elle sa...

Jag förundras alltid över var du hittar dina bilder, så naturligtvis kommenterar jag det nu!
Fina bilder! *blink*

Speciellt pollenbilderna var intressanta, för mig som allergiker. Tack för att du inte sätter in bilder på kvalster...dessa underbara väsen som i miljontals kryllar omkring i våra sängar...*rysningar*

Jag har inte bara kvalserallergi, utan även gräsallergi.
Mot kvalster ska man öppna fönstrena och lufta ofta. Mot gräs ska man hålla fönstrena stängda...
ok...vad gör jag nu? Stänger eller öppnar??!!! *ler*

Ville skriva något mer idag i min kommentar, men är trött och har glömt bort vad...*zzzzz*

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram Elle

Elena sa...

Kommer du till biblioteket i Malmö också? Jag vill gärna lyssna på föreläsningen.
Då kan du passa på och ta en runda i vikingabyn i Falsterbo/Skanör.