onsdag 11 april 2012

"Gulligt men ändå lite läskigt.....!"

Mest på kul så skrev jag en gång för 3 år sedan då jag såg en "Brinnande Kanin", att se denna brinnande kanin hoppa fram ur en gräsbrand, var lite som Lasse Berghagen, gulligt men ändå lite läskigt! Fick så många arga kommentarer att jag valde att ta bort inlägget, faktiskt det enda inlägg som jag någonsin tagit bort! Det hade jag inte gjort idag, en härdad och luttrad bloggare som jag blivit. En bloggare i princip utan "gränser"......hm...nästan i allafall.
Som sagt många blev arga att jag skrev så om Lasse Berghagen och jag vet inte hur många "följare" som försvann på kuppen. Inget att göra åt, dumt att blanda in en brinnande Kanin bara, verkligen, men jag kan fortfarande tycka att Lasse Berghagen är både lite gullig och läskig på samma gång! En "Gullighetsprofet" som vill banka in "Att nu djävlar ska vi ha trevligt".....hm...påminner det inte lite om en annan person...hm...ännu läskigare. Där ser man hur en uppväxt i Lasse Berghagens kölvatten skadat en......annars hade väl inte dett inlägg gjorts exempelvis!
Sommaren är snart här! Vad säger Ni, ska vi inte ha lite allsång redan nu?
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Påskhare i Helgspillrorna!

4 kommentarer:

conny sa...

Jag har alltid tyckt att Lasse Berghagen är läskig. Om han åtminstone kunde sjunga så skulle han inte vara fullt så läskig. Han tillhör den tappra skaran "icke-artister" som inte kan sjunga, men sjunger ändå. :D

Han är i alla fall bra på att vara lång!

Anonym sa...

Lasse Berghagen är inte läskig i
sig själv, men strofen i låten ovan
"Sträck ut din famn mot resten av
världen" tolkar jag som att jag ska
öppna en bordell!!! Säkert ingen
mer som tycker men men.
Jag skulle vilja se honom riktigt
förbannad en gång i livet, han
tillsammans med Björn Ranelid i'
rakat huvud pratande rikssvenska
det vore ett succeprogram
M

BP sa...

Lasse Berghagen är inte min typ. Dessutom avskyr jag allsång. Så himla töntigt!

Marina sa...

jag är helt övertygad om att mannen i fråga, alltsÅ lasse själv, inte skulle ha något emot att bli kallad "gullig men lite läskig".