torsdag 19 april 2012

"Tekoppen har landat......stort Tack....!"


Det blir ganska personligt idag, både det här inlägget och det nedan, men kanske kan det vara lite intressant ändå. Intressant ur beteéndtevetenskaplig synpunkt bl a.
Som sagt Stort Tack du Oumberligt Desperata Hemmafru som skickat detta konstverk till temugg till mig!
Vet inte riktigt hur det hela började, men jag tror att det var så att vi bägge hade bloggat om att bägge våra temuggar var på "upphällningen". Bad henne att då hon ändå var ute på jakt efter en ny mugg till sig själv så kanske hon kunde leta efter en passansde mugg till mig med.

I ärlighetens namn så hade jag hoppats på en Tysk, vulgär och svulstig mugg ifrån Tyskland, kanske nästan i sejdelform passande en 100-kilos Viking som jag!

Nu blev det inte så, min Desperata Hemmafru Vän, var på besök hemma i Sverige och hittade detta konstverk hos Maria Liliegren, titta in på hennes hemsida här! Desperata Hemmafrun har sett igenom min hårda fasad och helt klart haft åsikten att Oumberlige Peter behöver bejaka sin kvinnliga sida,vackert så! (ler)

Nu på morgonen så har jag invigt tekoppen/temuggen, helt underbar att dricka ur, fin tyngd och balans i handen som det ska vara. Helt fantastiskt mugg helt Oumberlig, helt klart, nu ska jag bara så sakteliga vänja mig vid, fjärilarna, blommorna, änglarna och den rosa färgen! (ler)

Utmaningen ifrån Desperata Hemmafrun, som inte ville ha betalt för muggen, var att jag nu ska hitta en mugg till henne. Jag lovar, det ska jag göra, jakten har redan börjat......! Blir det antikt, ekivokt, burleskt, fult, snyggt eller gulligt, det får framtiden utvisa!
Bloggande, fantasi och verklighet i en underbar förening! Tack!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Tefjolla i Cyberaltet!

12 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

*asgarv*

Varsågod vikingahövding! Hoppas att koppen fixar till din image lite ;-)

Elle sa...

Jag är säker på att du innerst inne passar ihop med koppen! *ler*
Nu är jag nyfiken på vad du hittar till desperata hemmafrun.
Ha en bra dag!

Photo by Maria sa...

Ha ha.. Vad kul!!!
Och en snygg mugg fick du =)

Kram Mia

Fru Venus sa...

Ursnygg mugg! :-)

Polargrevinnan sa...

Verkligen en fin frukost-mugg, har den sen det rätta greppet och god att dricka ur - jag lånar den når jag kommer på besök.
Kram

Anonym sa...

Vilken rolig utmaning! Och vilken snygg mugg du fick!

BP sa...

Muggen är riktigt vacker måste jag säga - väldigt kvinnlig är den också som du säger.
Kul med att ge varandra presenter i stället för att ta betalt. Mycket roligare!

Laila sa...

En vacker mugg till en vacker människa ♥

Håll bara hårt i den så det inte flyger förbi en Pockethäxa och snor den... ;-)

Laila sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marina sa...

Så söt - och med en morgonrock i matchande rosa kulör kommer det att bli helt fantastiska frukostar framöver.

Maria Liliegren sa...

Underbart att läsa =). Vilket roligt projekt, att hitta en kopp åt någon annan. Roligt att få vara en del av det! Och ja - så klart borde alla vikingar ha en rosa kopp med änglar på! =)

Jess sa...

Så vacker mugg! Hoppas du hittar en bra till henne!