söndag 20 februari 2011

"Bakmaskin....... vilken väljer du..........!"



Hmmm...har visst gjort några av min Kära Läsare lite besvikna idag med att endast göra ett "Ljum ljum inlägg", ja ni vet familj, snyft och gull samtidigt! Var inte orolig Oumberlige Peter levererar alltid vad han lovar!
Kvällens fråga blir helt klart vilken "bakmaskin" skulle du välja om du fick önska?
Caesar 2.0 Love Machine eller Kitchen Aid Pink?
Det här är en nästan seriös blogg så är du nyfiken vad Caesar 2.0 Love Machine är så får du googla själv! Kan säga att den är en helt "könsneutral" då den levereras med tillbehör passande både män och kvinnor! Medans Kitchen Aiden kan snurra 5 000 varv/ per minut så kan Caesar "åka fram och tillbaka" mellan 15 och 3 ooo gånger minuten (!) Snacka om att vispa grädde!
En sak är säkert, tillbehörs programmet är enormt till bägge "bakmaskinerna", jag lämnar lite över till den egna upptäckarlustan så är du intresserad så finns allt att hämta via Google!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson Din Kock mitt i Pastejköket!

6 kommentarer:

Jess sa...

Tror helt klart att jag väljer den understa! ;)

Lippe sa...

Tanken som slår mej är att jag hoppas att den övre inte är ersättning för den äkta varan utan mer något som tyder på ett tekniskt intresse!
Låt där inte finnas någon som ingen tycker om!!
KRAMEN ;)

imse sa...

Det beror ju på vilken sorts bak man tänkt använda den till ......

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej bästa Peter!
Kul att ta upp kontakten med dig igen :) Har legat lite lågt efter ett ruffigt år men nu är jag på banan igen :)
Var tvungen att kika in och se om maskinen var det jag misstänkte. Hade ingen aning om att det fanns maskiner till hjälp...
Tyvärr råkade mannen komma in just när jag hade sidan uppe och undrade vad jag sysslade med :O
Hmmm...kände nog att jag rodnade lite skamset och var precis på vippen att säga att en "Peter" har bett mig kolla in den. Men då hade det väl blivit ännu värre...Var ju tvungen att bedyra att han inte behövde känna nån konkurrans. Jag menar, jag är ju gift med en tjur... hehe.
Han fick nog lite griller i huvudet redan på morgonen när vi åt frukost, då jag berättade att en ung amerikansk major skrivit till mig på FB. Han hade spanat in mina foton och blivit intresserad och ville ha kontakt. Själv brydde jag mig inte om det och berättade det för mannen som nog blev lite vaksam. För han har ältat det flera gånger under dagen...
Så därför blev han extra fundersam när han såg sidan jag goglade på :O

Får nog visa mig från min bästa sida ikväll så han blir lugn ;)
(utan maskiner)

Kram Viveka

Caja: sa...

Får man välja båda..... *Fniss*

Huskatt sa...

Det där blir något för mannen att ta ställning till, då det primärt är han som står för köks-tjänsten i detta hus!