lördag 26 februari 2011

De friska vet inte vad som väntar..............!"


De friska har ingen aning om vad som väntar dem om de hamnar " i vårdens klor", jag vet, gift med en kvinna som nu varit svårt sjuk i 17 år, själv svårt sjuk i neuroborrelia under 4 år dessutom jobbar jag inom "vårdsektorn"!
Säger bara lycka till............har själv köpt en läkarlexikon, fungerar i vissa fall mycket bättre!
Den seriösa debatten driver jag inte här, det gör jag på min andra blogg www.jernsaxen.blogspot.com , detta inlägg skriver jag efter att ha snabbt fluktat på
Svenska Dagbladets Nätsidor precis när jag är på språng för att ge mig ut i Vård Sverige!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson alias Ulv Röde!
PS: Skulle vilja berätta för alla hur det gick till när min förlossningskade Fru tvångsomhändertogs och blev inlåst på en avdelning för missbrukare...........visst låter det otroligt, ja så pass otroligt att ingen riktigt skulle tro på det om det nu inte fanns klara papper på det, är någon seriös journalist intresserad så får de väl kontakta oss!
Alltså du som är frisk akta dig för att få ont (ler).........då kan det gå riktigt åt helvete, man vad bryr sig de friska............usch sjuka så trist och obehagligt.........undrar vilken nyans av blått vi ska ha på vår nya soffa!

5 kommentarer:

Jess sa...

Det där med vården, det är inte klokt vad som händer ibland....fruktansvärt.
Är själv glad så länge jag inte behöver gå dit. Stor kram till dig och din fru!

Caja: sa...

vilken bra spegling man kan läsa mellan de raderna.../c

Lippe sa...

12 dagar kvar till operation!!!
Om den lyckas, NÄR den lyckats, menar jag, då ska en del få höra en hel del. Speciellt de som brukar vända bort blicken!
SÅ DET SÅ!!
Kram ♥

Frida sa...

Blir så förbannad på vården i bland. Jag vet själv hur det är jag har haft mina egna problem inom vården. Vansinningt att din fru blev tvångsomhändertagen efter en förlossningsskada. Vårt samhälle är verkligen skrämmande i bland.
Kram Frida

BP sa...

Har som tur är ingen egen erfarenhet av vården. Men med tanke på min kommentar till ditt föregående inlägg kan jag säga som så:
När "dom" väl GÖR nå't är "dom" enastående duktiga. Men vägen dit är ett fullständigt, fruktansvärt, tortyrliknade HELVETE. Det kan jag skriva under på till 100%.