onsdag 9 februari 2011

"Ur olika perpektiv.........en flört med fotobloggarna...!"



Det här med att se saker ur olika perspektiv! Jag har aldrig haft någon modelljärnväg, tågen har inte direkt intresserat mig, men miljöerna som många tågälskare bygger upp kring sina banor har jag alltid gillat! Särskilt de här minifigurerna som går att köpa! Visst visste jag att de fanns många olika men när jag hittar det största i företagen i Tyskland som tillverkar dom så baxnar man lite över utbudet!
Självklart så kommer jag köpa på mig lite olika varianter, har massor av ideér! Det finns ganska många som fotograferar på det här temat, jag vill gärna ha lite länkförslag!
Angående den övre bilden, så sa min lite pryda Fru "gubbsnusk" när hon såg den! Stämmer nog bra det, jag är ju 46 år och tycker bilden var kul på sitt sätt, så då får väl jag hamna i kategorin "snuskgubbe" jag med, fast jag tyckte det var lika kul med "snuskiga saker" när jag var 20 år och då blev man ju inte kallad "snuskgubbe"..problematiskt det där! Fast det skiter vi i nu!
Ur konstnärlig synpunkt så blir de andra två bilderna "finare/roligare" på något sett!
Nu har bilden överst inget namn.....men "Paradiset" kanske den kunde heta...fullt med äpplen, syndens Frukt.....eller som min Mormor brukade säga:
-Säga vad man vill om synden, men roligt är det!
Vincent Bousserez heter fotografen till bilderna ovan, mer av hans alster hittar du här!
Vill du också börja fota minifigurer i olika sammanhang så hittar du dem här Preiser!
Hm....kolla nästan ett seriöst fotoinlägg av Oumberlige Peter.....fast bara nästan!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Oumberlige Peter!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska fatta mig kort *ler* (har varit hos Lippe och läst) Tack för din omtanke vännen, det värmer att få reda på att ngn tänker på en. jag håller på att skrapa ihop resterna av mig....och bli hel igen, hade en urjävlig söndag och det tar tid att komma tillbaka...men det går.

Kramar om dig och lilla frun/caja

Ps. Agneta på wabisabi har återkommit ;-)

Karins fotoblogg sa...

Nej, inte har jag övergivit dig Peter! Jag fattar mig kort denna gång och lämnar länken:

http://litengubbe.blogspot.com/

ha det bäst!

Synnøve. sa...

Häftiga bilder!
Det är nog kul att leka lite så där när man gör bilder.

Ja, vad säger man om sex!?
Alla har det, (nästan då).
Skönt är det.
Och för att kunna få barn och utöka befolkningen på jorden måste man ha det. Om man nu inte gör en provrörsbefruktning då....
Tycker det är trist att ett sånt ämne ska vara så tabubelaggt :))
Ha det gott.
Synnöve.

Marina sa...

Underbara bilder och jättekul!! Har nu hittat ytterligare en kul och underhållande blogg!!