fredag 4 mars 2011

"Gud har humor..........helt klart...........!"


Ännu en gång blir jag påmind om hur lite tid vi har på Jorden! Nu finns han inte längre, min stora Idol Lasse Eriksson. Det är ingen idé att skriva här om hans storhet och genialitet, de som känner till honom vet vad jag menar. Tror knappast att jag via denna blogg kan göra så han får fler "anhängare"! Länk till hans hemsida finns här!
Sverige har mist en av sina stora personligheter, en sådan personlighet där "klokheten" och "seendet" varit i centrum...........det som det idag råder mer och mer brist på!
Känns som det blev lite dis framför solen när jag läser om hans död idag i Svenska Dagbladet!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde!

4 kommentarer:

Caja: sa...

R.I.P Lasse/c

Cici sa...

Det var det första jag hörde i morse då jag slog på radion och det är konstigt hur vissa "kändisar" kan kännas som ens familjemedlemmar utan att man ens har träffat dom i verkliga livet. Lasse hade en sådan naturlig utstrålning av livsglädje.

BP sa...

Han var bra, mycket bra. En av få komiker i Sverige som är/var det.

Anonym sa...

Kändes otäckt då jag möttes av tidningsrubrikerna inne i affären.
I min cd i bilen hade jag haft hans röst med mig x antal mil då jag lyssnade på "Gud ge mig tålamod men gör det snabbt".

Nu blev det Gud...ska jag dö så låt det gå snabbt för honom.

Sorgligt.
Mycket sorgligt.