måndag 28 mars 2011

"Silvia kom hem.................!"

Idag vaknar jag med en liten "olustkänsla"! Något är fel i Gamla Svedala! Något har "oroat" Rollatorfolket! Jag hade både turen och oturen att födas med ett "sjätte sinne"! Jag märker direkt på människor om de inte mår bra och som den gode medmänniska jag är så frågar jag även diskret:

"-Hur är det fatt?"

Först en liten förklaring. Rollatorfolket är de medmänniskor som de flesta bara rusar förbi, på väg till jobbet påväg till träning mm. Min Fru tillhör Rollatorfolket och rör sig bara med en fjärdedels normalhastighet. Tillhörde själv "Rollatorfolket" under några år då jag var svårt sjuk i neuroborrelia! Det tar tid för "Rollatorfolket" att ta sig fram, men tid är också något som de har gott om, eftersom de flesta inte arbetar längre!

Jag har egentligen inte mycket tid över, men och det är ett stort men.......jag tar mig tid, särskilt för "Rollatorfolket"........jag gillar dem. Just bl a därför att de har tid att tänka "färdigt" en tanke, ibland så fastnar de även i just en tanke!

Igår på väg till jobbet med buss så stannade jag till och började prata med en förtjusande liten dam på 93 år. Vi började självklart att prata lite väder och vind, men ganska snabbt upptäckte jag att i hennes blick fanns det något som tyngde hennes hjärta! Hon såg att jag såg! Så jag vilade inte på frågan:

-Ser på dig att det är något du funderar på, sa jag!

Hon vilade länge på svaret, det märktes att det var svårt att få fram.

-Tänk om Silvia lämnat Kungen! Sa hon! Utan överdrift med både lite desperation i blick och röst.

-Varför tror du det?

Sedan berättade hon ingående om Ers Majestäts sexliv och att Drottning Silvia flyttat till Tyskland på obestämd tid! Generad blir jag inte, men ganska häpen över de ingående detaljerna som hon hade fått berättat för sig via telefon från sin Vännina Eivor!

Vad jag förstod så var Eivor en Dam som hade koll på det mesta trots sina modiga 96 år!

Så här får det inte vara! Är Rollatorfolket oroligt så är Oumberlige Peter det med! Gamla Goda Mysiga Tanter i hatt med röd Rollator ska på sin höjd behöva oroa sig för vad Barnbarnen ska gå för utbildningprogram, inte om Kungen gillar att "suga på tår"! Jag skiter fullständigigt i vad Kungen har för "personliga önskemål" när det gäller Erotik men än sak är säker!

Jag ska betala över 13 000 i restskatt och en del av dem går till det Kungliga apanchet då ska djäklar i mig Drottningen och alla Prinsar och Prinsessor vara ute på Äldreboende och Klappa Hundraåringar! Gillar Kungen fötter så kan han hjälpa mig med fotvård på åldringar! Det finns minst 10 000 fina Gamla damer där ute i Sverige som väntar på att få sina torra, nariga,trötta och slitna fötter masserade av Ers Majestät!

Vid Datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

PS: Har fått kritik för att jag är dålig på att uppge källa till mina bilder! Drottning Silvia hittade jag på en sajt om plastikoperationer och på en annan om likheten med Michael Jackson. Ursprungskälla omöjlig att finna. Den andra bilden är tagen av mig på en kille som är skyldig mig 8 000:- för ett dåligt underleverantörsjobb, bilden togs vid en Ålandskryssnig förr året! Tårna han har i munnen tillhör en Finsk tjej som heter Minna och hon är inte hans partner, hon var hemma och tog hand om barnen medans han pussade fötter! Så Tobias betala din skuld annars skickar jag bilden till din Fru!

1 kommentar:

tankar från mitt fönster sa...

Hha ha! Den var rolig. Du skildrar också rollatorfolket på ett ömsint sätt. Där jag bor stannar jag alltid och pratar med många. Själv har jag "bara" ont i en fot och har svårt att gå, men det påverkar ju hela kroppen och psyket. Snart tillhör jag kanske rollatorfolket, men det är ett utmärkt hjälpmedel, men hoppas ändå slippa och klara mig med stavar ett tag till.
Ha en skön vår vecka!