torsdag 17 mars 2011

"Kärnkraft ger roliga barn.............."!


Ni vet sådana där runda knappar med en nål på med olika budskap, jag samlade på sådana under 70 och 80-talet, en av mina favoriter var "Kärnkraft ger roliga barn" samt "Neutronbomben dödar din Mormor men sparar din video". Självklart så fattade kanske en person på 10 budskapet i dessa knappars budskap! Redan då började jag fundera på hur det stod till med mänskligheten! Okej, jag kanske tillhör den mest avancerade grenen av den "ironisiska generationen"! Sossarnas nya partiledarkandidat ska nu få mitt stöd, just bara pga att han verkar ha humor. Observera jag skriver bara "verkar", han skojjar och skämtar bl a om sin mustasch, det kan vara en skenmanöver! Vi får se, när det gäller humor så är allt nytt välkommet i min värld! Den här killen som är vår statsminister, begåvades med väldigt lite av den varan! Dessutom blir jag nervös av att bara se på honom.........Ni som tror att han är lugn och samlad............grattis, du har via taskigt "avelsarbete" helt tappat förmågan att läsa av ansiktsuttryck!
Som ni ser Oumberlige Peter är lika gullig som vanligt!
Orkar någon med lite om kärnkraft? Tror inte det finns någon kvar längre som varit med sedan Oumberligabloggen startades upp för snart tre år sedan, men om det finns någon så vet Ni att det finns en hel del "kärnkraftspolitik" här!

Nu är jag helt otroligt nog inte ett dugg emot "kärnkraftsteknik", helt fantastisk form av energiskapande "åtgärder". Forskningen måste få resurser så att det går att få fram eventuellt någon form av fusionsenergi i framtiden, inget snack om den saken!

Problemet ligger fortfarande på oss "bristfälliga" människor! Jag är hård i min bedömningen, de enda som faktiskt kan tycka något i just den frågan är de som läst utredningarna över inträffade händelser åtminstone i Sverige! För alla vet väl hur det gick till när man körde ett av våra Kärnkraftverk utan fungerande sprinklersystem? Ja, trodde väl det!

I en sådan här viktig fråga kan man väl inte bara gå runt och "tycka" inte, det är fan i mig inga vårskor som ska köpas! Fast skitsamma, vem som helst får ju rösta! Eller "avstå" att i demokratinsnamn röst, lika djävla illa det med!

Hoppas åtminstone alla läser alla bra och kloka artiklar i Dagens Svenska Dagblad på nätet!

Om det nu går riktigt åt "helvete" i Japan och stora delar av landet kommer att behöva evakueras så ska jag i den "internationella solidaritetens" namn stycka av min sommarstugetomt i Uppland för att skänka till eventuellt hugade nybyggare ifrån Japan!

Har man tur så kanske man blir inbjuden på Suchisparty på sommrarna istället för dessa djävla grillfester och allt taskigt vidbränt marinerat kött som man tvingas äta hos alla grannar!

Fast undrar hur många som skulle tacka ja till ett tomterbjudande när de för höra att Forsmark ligger i närheten. När de sedan får höra/läsa alla "haverirapporter" därifrån så kommer de nog att ta sig en funderare, "ska vi flytta ur askan in i elden"?

Ja, det var en liten Torsdagsfunderare ifrån Oumberlige Peter skriven den 17:e Mars i Nådens År 2011.
Har hittat en fantastiskt klok och bra blogg........hm...otroligt nog så finns de fler än den här!
Klicka in här om du bryr dig om vad för samhälle vi lämnar över till våra barn!

Inga kommentarer: