onsdag 9 mars 2011

"Kan man ta med sig barnen på auktionsvisning nuförtiden...........!"





Ser att jag bara får fler och fler "besökare" på min blogg! Då måste jag väl hålla vad jag lovat att "leverera". Oumberligating inom konst, design och auktion!
Då blir det här ett perfekt inlägg, jag tror faktiskt att jag lyckas "göra flera flugor på smällen" samtidigt. Dessutom lyckas jag klämma in en etik fråga.........fan va jag är skicklig!

Bukowskis har ju "moderniserat" sig och vill vara ett Auktionshus "i tiden" så nu har de på internationellt manér skapat en specialauktion med temat "Eclectic". Under det samlingsnamnet döljer det sig mycket roligt inom alla klassiska auktionsgrupper grafik, keramik, foto osv.

Fast dagens fråga blir helt klart kan man ta med sig barnen dit? Inga problem för Mig och Lilla Frun, våra Fragglar är ju i 20-års åldern, dessutom har de vuxit upp med mig till Pappa så de är vana vid det mesta! Kan tänka mig hur Grafiken ovan blir detaljstuderad av nyfikna ögon, fast jag är säker på att det kommer fler vuxna också göra, fast som vanligt när det är "finkultur" så kommer man sväva ut i en massa "konsttermer" för att beskriva bilderna ovan!

Personligen har jag en mycket störd humor! (ler) Klicka på bilden längst ner, där jagar en igelkott en hästrumpa.........den detaljen gillar jag! Hade köpt dessa grafiska blad direkt, nu finns det bara ett problem och det är Min Älskade Kära Hustru! Hon är lite orolig att hon ska få "dåligt rykte i bloggvärlden"..........säger bara en sak, det behöver hon inte vara, alla bibliotekarier, fröknar och socialassistenter som läser hennes blogg är även inne och "fluktar" på min blogg, det ser jag på Ip-numren, samma som inne hos min Fru, men hos mig inga kommentarer!
Ge Er tillkänna nu och var inte så "blyga", klicka på Grafiken ovan för detaljrika förstoringar!
Sedan är det bara att "hänge" sig i en djuplodande analys!
Det är ju Konst och Kultur du tittar på och du befinner dig på Oumberliga Bloggen!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!
PS: Bilderna ovan kommer ifrån Bukowskis, visningen börjar idag den 9:e Mars!

4 kommentarer:

Caja: sa...

jag kan se min snart tolvårige son med tillhörande hormonstinna kompisar vrida sig av skratt, fnissningar och rodnande kinder.....jag kan se dem framför mig...Det får nog vänta några år tills de får följa med på en sådan konstrunda...

;-D/caja

Caja: sa...

Hej vännen, jag blir så glad för dina inlägg hos mig...både korta och långa....kan få lite ångest ibland över de långa...jag skriver ju mest korta...eller...jo ibland...fan vad jag blev ambivalent nu då... ;-) Jag tackar för att du la ut mitt inlägg på jensaxen!! Det var mycket OK! Ang det där med kaggar, volanger och annat vi bär med oss dagligen så har jag kommit underfund med att jag nog ska tycka att jag är bra som jag är...Harmonimannen tycker ju det så varför skulle då inte jag....

Jag blir glad när jag hör att du har en lite ledigare dag, skit nu i den där granen och mys på bara. Jag hoppas efter lilla fruns välbehövliga vila att ni får en mysig stund på resaturang och fik! Jag är med er i tankarna, ni kan se mig om ni kikar över axeln...

Ha det bäst Ni båda, stor och varm kram/caja

Anni sa...

En intressant aspekt när man (jag) tittar på bilderna är ju att den feminina delen (i båda fallen) inte fått det hon vill ha! Den maskulina delen smiter när han är nöjd...

Hoppas att du uppvaktade din fina fru ordentligt igår. Fast det anar jag att du gjorde!
Och dessa två delar av min kommentar behöver inte nödvändigtvis ha något samband - eller?

BP sa...

Why not, barn ska böjas i tid. Tycker teckningarna är skitroliga och skickligt gjorda.

PS. Har inga barn så frågan är hypotetisk;-) DS