söndag 6 mars 2011

"De kallar mig Doktor Kärlek.............!"


Redan då jag såg denna "tjej" första gången så "pirrade" det till lite extra! Nu vet jag vad jag ska göra med mina 5 gamla skrivmaskiner som jag har i källaren. De har stått där och dammat i många år nu, på någotvis så har de faktiskt "talat till mig" om att inte bli slängda. Av en slump så hamnade jag på denna sajt där bilderna kommer ifrån!
Verktygslådan är nu framtagen och nattsömnen är inställd! Jag skall nu skapa en riktigt Vän, ser på mitt tidigare inlägg att jag inte har några kvar längre, klart jag är ledsen. Söndag, den stora "kommenterardagen" och inte ett ord ifrån några av "Mina Vänner".........kanske början på slutet för Oumberliga Bloggen! På någotvis så utstrålar hon värme "Skrivmaskintjejen", men denna Tjej jag nu ska skruva ihop ska ha "glöd och värme", kanske blir hon lite datoriserad också! Kanske svarar hon automatiskt på alla mina inlägg också!
"- Gud vad kul inlägg, jag tror jag läcker lite skrivmaskinsolja av glädje!"
Vi får se vad som händer, men en sak är säker det ska bli en kompis som aldrig säger "nej"!
Nej Ni Läsare som kanske hamnar på min blogg av misstag, tänk inte på mig inte, jag behöver inga Vänner, jag får bygga mina egna! Sitt där och blogga med varandra Ni och skriv hur djävla trevliga och roliga inlägg och kommentarer Ni gjort hos varandra, bry Er inte om mig inte! Lika bra att helt ta bort kommentarsfunktionen...........känns ju himla onödigt att ha den kvar när över 150 personer varit inne hos Oumberliga Bloggen, läst, skrattat, gråtit eller blivit förbannade, man har helt enkelt bara "förbrukat mig" och sedan slängt ut mig i den stora ensamma cyberrymden utan en endaste liten kommentar!
Vid Datorn som vanligt Ulv "Ensamvargen" Röde!
PS: En liten Dikt skriven av mig fritt efter en King roman!
Ensam satt en liten pojke på en planet i den Mörka rymden!
Tårarna rann på hans kind, ingen kunde höra hans skrik på hjälp, hade det funnits någon där så skulle man kunnat läsa texten på hans T-shirt!
"De kallar mig Doktor Kärlek!"

1 kommentar:

Lippe sa...

Buhu????
Hur var det med bekräftelsebehovet ;)
Tyckte att jag redan gjort en "båtmässekommentar"!
Sedan ska vi nog vara glada att alla som är inne och läser inte lämnar kommentarer!! Nästa gång du känner dej ensam på din blogg så gå runt till folk och kommentera själv så kommer de till dej med svar sedan! Eller släng in ett meddelande till mej så ska jag komma och göra lååååånga innehållslösa kommentarer hos dej!!
Torka bort svärtan från färgbandet på din gamla Facit nu så ska du se att vi fortfarande älskar dej ♥
Nu har ju inte jag funnits så länge i Blogglandia men jag kan tänka mej att de som inte är halta och lytta drar iväg och lämnar datorerna utan uppmärksammhet ju mer vi kommer mot varmare tider!
Kram på dej ♥