fredag 11 mars 2011

"Jasså, där ser man.................!"


Det är alltid lite kul att skriva lite "skit" om hovet, alltid blir någon skenhelig kärring lite upprörd och skriver ett långt mail. Där de på korrekt svenska ondgör sig över mig och mitt sätt att använda Svenska språket på!
Det här inlägget blir inte så långt eftersom detta är en "sk icke nyhet" trots att många tidningar gjort en "höna av en fjäder"! Hade Kronprinsessparets besök haft någon verklig påverkan av den sociala situation i Rosengård utanför Malmö hade det varit en annan sak!
Killen som gjort de underbara mattorna kan du läsa om i Svenska Dagbladet, de kommer pryda sin plats i deras 76 miljoners slott som de fått i present av oss skattebetalare Utslaget på oss alla blir det inte mycket, min Fru tycker sin pensionsänkning med 280 per månad var billigt!
Som sagt, jag inbillar mig föga att jag kan påverka någon Royalist med min blogg, men ibland hoppas jag att det finns människor som varje dag funderar över sina tankar/värderingar/funderingar/väger för och emot/ ja, helt enkelt tar ställning i "livet" och inte bara "lallar på" trist nog så gör större delen av Sveriges befolkning det!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

1 kommentar:

BP sa...

Alltså ärligt talat så skulle jag inte vilja få två mattor som jag trampar på mig själv i åratal. Å nej, jag skulle heller inte vilja hänga upp dom på väggen, jag använder (ogärna) spegeln istället.

PS. Jag tycker om Kungahuset, bra PR för Sverige - för det mesta iaf. DS