fredag 23 januari 2009

En liten funderare mitt i bloggandet!

Hej Vänner av Oumberligabloggen! Finns några stycken nu ser jag både här på bloggen och på mailen oumberliga@live.se
Har faktiskt fått några "klagomål" på den här bloggen och på www.jernsaxen.blogspot.com , har gjort ett långt inlägg om det just på www.jernsaxen.blogspot.com som jag skulle tycka det vore trevligt om någon även härifrån vill läsa och kanske kommentera, även fast du är fullt frisk så kan vem som helst drabbas.
När jag skrev det inlägget på Jernsaxenbloggen hade jag inte fått mer än två "klagomål" på Oumberligabloggen, men när jag nu öppnade mailboxen så dök det upp fler.
Det som gjort folk upprörda här i "cybervärlden" berör mitt sista inlägg här på Oumberliga, det om vattenrenings "strået". En intressant aspekt på det hela att när det är något bra så skrivs det på kommentarer och när man vill klaga så skrivs det på mailen, en tanke, är det så att man bara vill gnälla i det "lilla" eller? Vad vet jag! Klagomålet på "vattenreningsstrået" gällde en kvinna som ville att jag tog bort hennes företag och länk samt hennes kommentarer för hon ville inte synas i dessa sammanhang, hon tyckte att Oumberliga blivit vardagspsykologiskt och liknade med mitt sista inlägg mera en biståndssida än en inredning och design blogg! Har nu "raderat" dig och samtidigt så vill jag ge dig en stor Kram, är säker på att du behöver det!
Men min favorit är Åke i Karlskoga som tycker att den här bloggen är ett "Djävla sammelsurium" av olika oviktiga saker. Det gör mig glad Åke att du tycker det, för det är också tanken bakom det hela, Åke ska jag berätta en "hemlis" du får också en Kram!
Ja som sagt det här blev en liten "mellanfundering" mellan allt som är Oumberligt här i livet och kanske också gör att många står ut med det många gånger "tuffa" arbetet att vara männsika!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson som önskar alla läsare en trevlig helg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Att folk orkar.
Kram på dig Peter :)
Hanna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Peter! Tusen tack för din fina kommentar. Vill bara understryka att jag verkligen gillar denna bloggen och sättet du skriver på, jättehärlig!

Kul att du skrev om Annika som har Naturliga Ting, hon är verkligen jätteduktig tycker jag! Hade förmånen att träffa henne för lite sedan :)

Hälsnignar Jenny

Anonym sa...

nja att tåget inte funkade är INTE mitt fel!!!! *tror jag*
hahha ha en fin kväll och skit o vad folk tycker om din blogg, den är ju DIN. DOm kan sluta läsa isf=)
kram

Hemmalycka sa...

Tack för kommentar hos mig. Förstår inte att folk orkar klaga.
Du få skriva vad du vill och om det inte passar vissa behöver de inte läsa bloggen.
Trevlig helg
Kram Åsa

Nippertippan sa...

Härligt, Peter:) Jag gillar sådan där konfrontation!!! Det brukar fungera. Jag tycker det är så himla trist att vissa har massa negativa synpunkter på någons blogg!!! Det är ju en frivillig, privat, personlig grej att skriva blogg. Ingen tvingas verkligen att läsa någons blogg. Jag är helt säker på att vi har här massa personer med dålig självkänsla som spökar bara. Det är ju ofta så att osäkra människor som inte uppnår sina mål ger sig på andra istället.
Men du vet, vi är många som gillar din "pottpurri" (vet inte om man skriver så men det är en härlig, gottdoftande blandning av blommor. Skriv om vad du känner för här på den här bloggen, släpp loss, du har ju den andra bloggen mer just inriktat till en viss kategori. Här behöver du inte tänka på sånt. Skriv och lägg de bilder du vill!!!

Ha det gott och nattinatti!!!!!
Kramizar:)

oumberligating sa...

Tack för det Hanna!
Kram på dig med från Peterr!