söndag 4 januari 2009

Tyresta Nationalpark 30 minuter från Slussen..



Kontrasternas nationalpark skulle jag vilja kalla Tyresta för, vissa delar är helt orörda fast de ligger endast 2 mil från Stockolm. En barnvagnsvänlig stig på 5 km går runt Bylsjön men avviker man från den så kan man på två minuter vara inne i den mörkaste orörda urskog som går att uppbåda på dessa breddgrader. Dessa bilder tog jag nu på förmiddagen med 10 minuters mellanrum. Har nu fått iordning på inställningrna på min nya lilla kamera så nu börjar jag bli nöjdare. Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

3 kommentarer:

Fru Pusselbit sa...

Vilka underbara bilder, men den översta bilden är allra vackrast! =)

oumberligating sa...

Hej! Har du klickat på den så du får helskärm, då ser man att det finns lite grönt bland det kalla mörka mvh från Peter!

Petra C sa...

Fina bilder från Tyresta. Där kan man verkligen gå vilse om man inte tänker sig för.

Tack för kommentaren på min fotoblogg.

Tycker definitivt att du ska ta dig tid att stanna till på Åbergs museum. Trazan-kojan är full av gamla pryttlar och oumbärliga ting.