fredag 16 januari 2009

Har fått beröm för mina "övergångar" men....





...som sagt har fått beröm för mina "övergångar" men det här är kanske inte den bästa!
Vad heter en av världens mest kända bildesigners? Svar: Pininfarina, går att läsa på många av Ferraris modeller. Pininfarinans chefdesigner har nu designat och tagit fram en tandborste tillsammans med Pepsodent, som dessutom utger sig för att göra 15-17 % renare i munnen.
35:- kronor kostar denna lilla designskapelse, kan man lugnt låta ligga framme!
Gillar du design gå in på Pinifarinas hemsida http://www.pininfarina.com/ och njut!
Den här tandborsten har funnits ute på marknaden några veckor jag vet det, men vad begär du av en blogg som drivs av en 1700-tals romantiker som ibland drömmer sig bort även i framtiden!
Vid datorn som vanlig Peter Olofsson!
PS: Är noga med upphovrätten på min blogg, ska kontrollera var bilderna kommer ifrån, helt säker självklart från www.unilever.se som äger varumärket Pepsodent, men icke, inte ens när jag söker på pininfarina i deras sökruta, skärpning unilever vad är det här har www.prylkoll.se mer koll än ni, skamaila såklart till Unilever, spännande fortsättning nästa vecka!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Fina tandborstar med disign- look :-)
men jag tror jag kommer köra och brumma med min eltandborste! Den e bra den....
Ja du har många olika bilder med det är väl trevligt! :-)

Ha en bra kväll!
Kram Tildé

oumberligating sa...

Jag har aldrig blivit kompis med eltandborstarna det surrar för mycket i huvudet, ha en trevlig helg önskar peter!

Tussegumman sa...

Önskar dig en fin helg! Du har en utmärkelse att hämta på min blogg/Kramar Tussegumman

Tussegumman sa...

Önskar dig en fin helg! Du har en utmärkelse att hämta på min blogg/Kramar Tussegumman

Unknown sa...

Till Peter!

Jätte tråkigt med "Lilla frun" hoppas hon känner sig bättre snart.....Tänker på er! Menar det verkligen!!!

Ja det är både för och emot med lättsamma bloggar...
folk vill visa en fin sida utåt och gömma sig bakom en fasad...

Ibland kanske man vill läsa något lättsamt bara... även om deras verklighet är en annan än den som visas upp på bloggen...

Ibland vill man hellre läsa något mer meningsfyllt om människors öden och få ett djup...
Jag var för inte så länge sedan mer djup på min sida... då jag ville ge luft åt mina kännslor och tankar... vara mer personlig i mina tankar kring den separation jag är i.

Men det var inte bra det heller... eller hur! Svårt att hitta en blanansgång/ ett mellanläge där man både är personlig men inte för mycket, och samtidigt ha en lättsam sida för dem som inte vill fördjupa sig!

Jag gillar din stil och din blogg Peter men du är oxå snabb att hitta fel eller komma med pekpinnar på oss andra som du tycker finns på våra bloggar...

Tror att många kan känna sig påhoppade eller ta sig illa vid då det är många kvinnor här på nätet... och de har ett annat språkbruk än vad män har....

Så även om du bara menar väl med dina inlägg och kommentarer då du tillrättavisar, så tror jag att det kan riva upp andras kännslor! Men det kan vara bra det med, så att i alla fall vissa kan tänka till! Andra vänder taggarna ut...

Allt är inte svart eller vitt många grå zoner som ger djupet och skiftningarna

Må så gott nu och hoppas det gått bra men "Lilla frun" nu!

Kramar till er båda
Tildé

Jules sa...

Det var fina tandborstar -
ligger säkert smidiga och lätta i handen och tar varsamt hand om tanden ;)
Ser att du frågar om mitt tecknande. Sitter nästan dagligen med en penna i handen, men tecknandet är inte det jag huvudsakligen pysslar med.
Ibland har jag mindre lust för att skapa men antar att det är så i livet. Man kan inte alltid vara på topp oavsett vad man gör. Jag tror att det är i dalarna vi stärks :)
På natten är jag mest kreativ - kanske för att det är så lugnt och tyst då, inga störningsljud som distraherar *ler*
Har inte haft några längre avbrott. Jag har 'kladdat' på sen jag var liten. Min största inspirationskälla då var min morbror som kunde teckna precis allt. Han inspirerar fortfarande :) Så jag antar att det här lattjandet med pennor och papper har gått i arv. Mina syskonpirater är nu lika rask med tecknandet.
Om du tyckte om att teckna när du var yngre så tror jag att du har goda chanser att hitta tillbaka dit. Testa!
Ha en fin helg och tack för titten.

Anonym sa...

Ensamma tandborstar, har de ingen kompis...