fredag 18 november 2011

"Vilken djäkla trassel allt blev då.......!"


Minns Ni inlägget då Herr och Fru Olofsson skulle "busa till det" och köpte lite bogserlinor för att stödja Rosa Bandet kampanjen?
(Se inlägget här) Milt sagt det blev ett "djäkla trassel", absolut inget för oss inte, men nu har vi prövat på den "grejen" i allafall. För omständigt helt enkelt, men nu sitter vi har med 70 meter rep som vi inte har en aning om vad vi ska hitta på med! "-Bara att slänga, sa Fru Olofsson! Aldrig i livet, den som spar han har! Så idag när jag besökte Uppsala Auktionskammare så uppenbarade sig lösning mitt framför ögonen på mig. De Brasilianska bröderna Fernando och Humberto Campanas klassiska repstol "Vermelha"! I morgon ska jag iväg till Myrorna och hitta något i fåtöljväg som vi kan klä om med alla rep som blivit över!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Snara i Cyberrymden!

5 kommentarer:

conny sa...

Påminner om en fluga som fastnat i ett spindelnät.

conny sa...

Fåtöljen är ju hm...originell.

Västgötskan sa...

Har ni också rött rep, eller blir det någon annan spännande färg?
Babyrosa kanske?

desperat hemmafru sa...

Alltså. Jag gillar modern design och roliga idéer. Men den röda stolen är... ful. Helt enkelt ful. Fast om du omvandlar idén och gör den till din egen så kanske stolen/fåtöljen blir lika ful. Väntar med spänning på resultatet...

desperat hemmafru sa...

..."INTE" blir lika ful, tänket jag skriva. Men så blev det inte visst. Fast ganska fyndigt ändå om jag får säga det själv.