söndag 6 november 2011

"Hoppsan....det var verkligen inte meningen.....!"



Som sagt, hoppsan det var verkligen inte meningen att lägga ut pausbilden nedan, jag är helt övertygad om att jag inte kan sluta blogga så det är helt enkelt ingen idé att ens försöka! Sedan händer det så fantastiska saker på min blogg, se alla härliga kommentarer som pausbilden nedan genererat utan att jag ens varit med på något sätt, bara av misstag publicerat en bild som var tänkt i ett inlägg om att "pausa i livet"! Hoppas verkligen anonyma Maritha läser det här, trots att hon skrev att hon skulle överge mig för "verkliga människor"! Men, men jag är ju hur verklig som helst, hoppas alla inser det, det är ju det som är det "roliga" med det hela. Att någonstans "nära dig" så finns Oumberlige Peter i verkligheten. Ganska lik sin egen blogg faktiskt, på både ont och gott.....tycker en del!
Det här med anonyma kommentarer gillar jag, särskilt när de är intellektuella och underfundigt spydigt skriva som den som jag fick efter det att jag tagit med mina virkade möss på auktionsvisning, smaka på orden är de inte härliga:

"Anonym sa...
Du borde också nämna att det var Lars Ljungström som stod där vid möbeln - Kungliga Husgerådskammarens förste intendent, tillika Sveriges största Georg Haupt-expert. Enligt honom råder det inga tvivel om att sekretären är en Haupt, och huruvida det är en löpande-bandet-Haupt eller inte, har ingen betydelse. De som handlar med den typen av möbler vet att så kan vara fallet. Så vad du tror får nog anses som perifert i sammanhanget.Att mössen följer dig på visningar har nog ingen någonting emot, du gör som du vill. Kanske kan man tycka att det är lite fånigt att du prompt ska ha dem med dig - för att göra ett spektakel kring dig själv och din person? Det blir både fåfängt och därmed fånigt, och det tror jag kanske att du förstår. Att manifestera sig (dig) själv på det sättet verkar onödigt men du har fria händer att göra det, såklart."

Visst manifesterar jag mig själv och visst är jag både lite fånig och barnslig, men det känns ju himla kul att jag i veckan fick förfrågan ifrån ett förlag om att utveckla Tage och Tilda, mina tygmöss, deras äventyr i verkliga livet! Tänk om jag slutar som sago Farbror och tjänar massor med pengar på mina barnböcker, då kan jag ju ropa in en Georg Haupt Möbel och snickra om den till ett hem åt Tage och Tilda! Hm...nu ljög jag verkligen....det skulle jag inte kunna göra, inte ens för att reta mina starkaste kritiker! Som sagt Tage och Tilda har varit med om många äventyr den sista tiden, men de spar jag tills de kommer i bokform. Bla så var de på bokmässan och träffade nobelpristagare, sedan har de varit med ut i "kändisdjungeln" också. Framförallt så har de besökt en massa slott och herresäten och inventerad 1700-tals möbler och lustigt nog så gillar både Grevar och Baroner dessa små oförargliga figurer och mig med...ibland!
Avslutar med ett sedvanligt...hmmm.....det här kanske blev ett lite konstigt inlägg, läs det igen om det finns oklarheter....som sagt du befinner dig på Oumberliga bloggen nu eller om det var Omöjliga Bloggen!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Mustämjare i Cyberfällan!

Inga kommentarer: