fredag 23 december 2011

"Lucka 23.......det luktar gott om Fars bak......!"


Herregud....kaos i Kapernaum igår då jag kom hem trött och sliten ifrån jobbet vid 24 tiden. Inte en enda pipparkaka kvar i burken, t o m pepparkakssnopparna hade Fru Olofsson ätit upp till kvällsteét, vilken liderlig Hustru jag begåvats med. Okej, de var visserligen bakade till henne, men i allafall! Fast Ni som följt Oumberlige Peters blogg vet ju att vi är ett gäng byggkillar som bakar tillsammans och förra årets "hjärtan" med kristyr blev en formidabel succé i byggbaracken! Lite förbannad är jag faktiskt att bilden ovan som är min i original, finns vida sprid i "cybervärlden" utan att bloggarna angett källa. Jag sitter på originalbilden med alla dess ursprungskoder, men nästa år så ska jag ta itu med alla "bildtjuvar", fast det gör inget egentligen, men en källangivelse vill man i allafall ha!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Sockerbagare i Cyberbutiken!

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Blir man snäll av "pipparkakor" också eller? :-)

God jul Peter!
Kram Västgötskan

conny sa...

Andra bloggen jag ser den tavlan på i dag, men den blir ju inte sämre för det. Smaskigt att sätta tänderna i, och med lite fantasi blir det ännu smaskigare! ;)

BP sa...

Oooooops! Fick den bilden av min kollega som bilaga i ett mejl till mig. Hade inte den blekaste att det var din originalbild. Borde visserligen ha räknat ut det, men tänkte inte så långt.
Förlåt, det var inte meningen att "knycka" den. Ska nog baka in en länk till dig i morgondagens inlägg.

Rapport till Vänfors sa...

Men oj, jag är imponerad:)
Kram Annika

Krillelille sa...

" och förra årets "hjärtan" med kristyr blev en formidabel succé i
byggbaracken!"

Förra året? Okej, då skall vi ta google till hjälp här: http://goo.gl/7uYho
En snabb sökning på bilden du pratar om med datumen 1995 till 2001 inställda visar att bilden först visades på internet den 1:a februari 2001, att fyra träffar har exakt samma datum kan ha med Googles katalogisering av internet, den kanske trädde i kraft först den 1:e februari 2001, jag vet inte. Men det jag vet är att efter att ha arbetat mig neråt i åren så har jag funnit bilden på kakorna som du "Bakade förra året" dyker upp på alla möjliga olika sidor årligen från 2011 ända tillbaks till 2001.

Den tidigaste bilden, och även den du har i din blogg, hänvisar till sidan kecy.roumen.cz, vilket gör det hela lite svårare att tolka då sidan ifrån 2001 har samma bild och sidan kecy.roumen.cz registrerades först den 1:a mars 2003.

Men vad vi i alla fall kan komma fram till är att bilden är minst ifrån 2003, möjligen ännu äldre. Ingen av de bilderna jag funnit bär någon exif data, men ta du och lägg upp originalbilden så kan vi kolla lite information på bilden och komma fram till om du är upphovsmannen till bilden eller ej.

//Krillelille