torsdag 1 december 2011

"Lucka 1......en penis såklart.....vad annars....!"


Så var det äntligen dax! Dax för vadå, kanske vän av ordning nu undrar! Jo, för Oumberliga Bloggens årliga adventskalender, tidigare år så har det varit en ny "naken man" för varje veckodag fram till Stora Dopparedagen. Jag lovar det har varit en fullkomlig "publiksucce", besöksstatestikrekord varje dag faktiskt! Visst är det både "simpelt och helt fantastiskt" på samma gång!
Nu vet jag inte hur väl mina Kära Läsare kan sina "TV-Kalendrar", men när jag var riktigt liten så fanns det en TV-sänd Julkalender där man ihop med kalendern fick en massa klistermärken som skulle klistras fast, så att det slutligen blev ett helt lokomotiv!
Nu tänkte jag göra något liknande här på Oumberliga bloggen. Det är bara att skriva ut varje dags kalenderbild och lagom till Jul så kommer Ni ha en komplett alldeles egen naken man! Vi börjar helt klart med den kroppsdel som just "gör mannen" , iallafall skillnaden mellan man/kvinna.
Finns folk som kallat min blogg för "Idiotblogg" då blir jag faktiskt både förnärmad och förbannad, det här är en kulturblogg utan dess like. För penisen som ligger avskuren i formalin har faktiskt tillhört den "Store Rasputin", vet du inte vem det var så klickar du här! Länk direkt till kunskapsbanken Wikipedia! Är du riktigt vetgirig så googlar du Rasputin och ordet penis, så får du även historien bakom varför han fick "snorren" avskuren efter sin död! Ja som sagt, den som läser Oumberliga Bloggen lär sig alltid något nytt och fördjupningsmaterial hjälper jag också den vetgirige läsaren att finna, så snacka inte skit om den här bloggen inte!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Kalenderöppnare i Cybermörkret!

10 kommentarer:

Oretuscherat sa...

Kul idé =)

JULBLOGGEN sa...

Oj, han var allt hyffsat välutrustad den mannen eller har kuken svällt i vätskan kanske? haha.

Tackar för komplimangerna och yes, jag fuskar tyvärr med plastgran... Blir för jobbigt att ha en riktig gran här där jag bor... Men självklart hade det varit myyycket finare med en kungsgran..

Kramkram

Västgötskan sa...

Men jag trodde man väntade med bästa delen till sist i en julkalender...? :-D

desperat hemmafru sa...

Lugn Västgötskan, det bästa KOMMER i lucka 24! Vilken början! :-)

Mallan sa...

Jösses, det var inte den lilla snorren han låg inne med ;-)

Rapport till Vänfors sa...

Vet inte riktigt hur jag ska kommentera din kalender...men jag tror att detta är vad jag känner...
:)))))))))))))
Kram Annika

Dehäreja sa...

Vilken historia! Fast snubben såg ganska läskig ut även på Wikipedias bild, föredrar jag den framför "din" läbbiga ballebild ;)

Här krävs det mod för att öppna luckor :D

ullrika sa...

Vet man med bestämdhet att det var hans? Verkligen?

Tankar vid midnatt sa...

Skratt!!!

Laila sa...

Tjosan! Här lär man sig!
Fast jag trodde ju att det bästa på mannen skulle sparas till lucka 24.... :-P