fredag 2 december 2011

"Lucka 2......snart kommer Tomten......!"

Uppriktigt sagt, jag vet inte hur det kommer sluta! Alltså det här med min Julkalender, fick ett lite irriterat mail till jernsaxen@live.se efter inlägget nedan, i det hela så gick mailet ut på: "Var i helvete hittar du det Juliga med en pitt i formalin?" Hm....skribenten läste kanske inte inlägget ordentligt, fast skitsamma, jag kan hålla med. Jag ska bättra mig, nu blir det Jul vill jag lova, vad tycks om Paul McCarthys upplåsbara jättetomte med en analplugg? Nu blev det jul vill jag lova, kanske inte så där familjärt direkt, men en röd Tomte trots allt! Min fundering idag blir således, ska vi verkligen tillhöra "Europa" sker det inte mycket djäkligt konstigt i våra medlemsstater och då menar jag inte bara ekonomiskt? Det här är en seriös blogg...hm....nästan i allafall, säger inte ordet "analplugg" dig ett skit (Haha, vilket ordvits jag fick till) så får du helt enkelt googla!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Din Smällkaramell i Cybergranen!

6 kommentarer:

conny sa...

Jo, det sker alldeles för mycket skit i medlemsstaterna, som vi dessutom tvingas vara med och betala för.
Angående pitt i formalin, så var det ju fakta och jag ser inget fel i spridande av fakta, liksom analpluggen, den finns ju där och då är det ju bra att någon gör oss medvetna om det. :D
Sen kan ju ingen rå för om läsaren har fobier för pittar (pittfobi). Om man har liten pitt kanske det är lätt hänt att man råkar ut för åkomman, vad vet jag? Jag är ju bara en vanlig bloggare! :D

Rapport till Vänfors sa...

Men herregud, skulle inte en pitt i formalin kunna vara julig?
Har vi inte alla åtminstone ett par julstakar i olika utförande hemma just nu... liksom bock, nötter,kalkonbröst,skinka...såsen till lutfisken inte att förglömma:)
Oj oj oj, vad julen plötsligt kändes sexig eller julig...eller sexig...eller...:))
Kram Annika

desperat hemmafru sa...

Ha, ha. Vad allmänbildad jag har blivit på bara två ynka dagar. Det här kommer att bli spännade, det känner jag på mig. :-)

Dehäreja sa...

Jag bundade med ett öga, för säkerhets skull inför öppnandet av lucka nummmer 2... men vad fick jag se.... en helt ovanlig tomte ;) och en liten historielektion på köpet!

The Queen of fucking Everything sa...

Säga vad man vill om Palle, men uppenbarligen kan han det där med tomtar i alla fall=)

Tankar vid midnatt sa...

I'm back! Gissa om jag blev glad över att få följa din helt fantastiska julkalender! Årets måste!!