måndag 5 december 2011

"Lucka 4......får man skylla på handikappade....!"


Som trogna läsare säkerligen redan märkt så har det blivit lite oordning i "Lucköppnandet" här på Oumberliga Bloggen! Ja, det är bara att be så mycket om ursäkt.......fast egentligen så vill jag skylla på min handikappade Fru, hon hade en enda uppgift att sköta under helgen då jag jobbar extra för att betala hennes lyxkonsumtion av skor och handväskor, det var att se till att det blev ett nytt inlägg här varje dag! Igår missade hon det av någon outgrundlig anledning, nu skall jag fundera ut något lämpligt straff. Vet inte riktigt vilket som är hårdast, möjligtvis så tar jag bort "nakenklädningen" av granen i år! Det är visserligen en djupt förborgad hemlighet i det Olofssonska hemmet, att jag varje år klar granen naken inför min hustru, hon får då bestämma vart kulorna ska sitta. Hon kan ju inte klättra själv så det här ett trevligt sätt att samarbeta på. Fast som sagt, nu drar jag in detta evenemang i år som straff för att hon inte skötte min blogg ordentligt!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson Dina Julkulor i Cybergrenen!
PS: Jag har varit mycket slarvig med att ange källa vid mina bildval, har fått en del påpekande om detta, lovar bot och bättring, rättigheterna till bilden ovan har Michael Breyette.

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Om du på allvar klär julgranen naken är du helt jäkla galen!

Inte för att jag är man och vet hur det känns att sticka sig på ollonet, men eftersom det gör djävulskt ont att sticka sig i fingrarna (och det händer ju OERHÖRT många gånger under granklädningen) så tycker jag synd om dig Peter!

Kram Västgötskan

Marina sa...

Antar att det är ett grymt straff - att inte få se sin nakne man klä granen...;)

conny sa...

Stackars hustrun! Straffet var väl i hårdaste laget? Du hade väl kunnat ge henne vilkorligt eftersom det förmodligen var första gången! :D

desperat hemmafru sa...

Ja, det var grymt, sa grisen.

BP sa...

Jag skulle börja med att minimera frugans lyxkonsumtion av skor och handväskor istället...