måndag 12 oktober 2009

"Äntligen Måndag! Med ett barns ögon........!"


Ja. som sagt! Äntligen är den här igen, Måndagen med stort M och om fyra dagar till så är det Fredag! Med ett barns ögon så ser jag på världen med spänning och nyfikenhet!
Vad kommer ske denna vecka då, vad kommer det hända för revolutionerade saker?
Det är just det små sakerna som är spännande och egentligen så ser man sakerna på rätt sett så blir det faktiskt spännande och intressant vad som än händer! Ska ge ett exempel, har ju ofta "tjatat" om hur sjuk min "Lilla Fru" är och det är djävligt tragiskt, det är det. Under 15 års tid så har hon hämtats med ambulans ett 20-tal gånger när hon hamnat i olika akuta situationer, jag, det har varit allt möjligt "pyssel", kramper, hjärtstilleståndet, ja ni vet små irriterande saker som stör i vardagen, om man säger så, sådant som gör att man måste sluta hålla på med det man gör för stunden, läsa tidning, blogga osv! Men och det är ett stort men, det är vid sådana situationer som man måste hitta det positiva aspekterna på olika saker här livet! Alltså hitta "russinen i kakan" Jag har 2 pojkar som alla är barnsligt förtjusta i ambulanser precis som sin Far. Ska nog visa lite bilder senare på alla fantastiska ambulanser som finns och har funnits på jorden! Ja till saken, så när det är dax för någon "dramatisk" händelse i "Lilla Fruns" liv då står vi där och störögt väntar på vad blir det för sorts ambulans den här gången då, som kommer farandes med sirener och blåljus (ja, ibland så blir det lite extra bråttom)! Blir det ett vanlig Volvo eller kommer en av de nya inlånade special linredda Chevroleterna med fyrhjulsdrift.
Ja faktiskt, lika spännande som livet själv, man vet aldrig vad som komma skall.
Min äldsta som var riktigt bra på att se chockad och ledsen ut när han var liten så han brukade få en Nalle varje gång av ambulansenpesonalen men han är lite sur nu på dem eftersom han inte fick någon sist!
Ja, han förstörde faktiskt stämningen med att vara lite sur för det och ville heller inte gå ner och titta på den fina nya ambulansen, medans ambulansens personal "smärtade ner Lilla Frun".
Både jag och hans Bror blev faktiskt lite irriterade och sa till honom: - Loke, du är faktiskt 20 år nu och Nallarna är till de små barnen, så sluta låtsas gråt så går vi ner och tittar på bilen tillsammans! Sagt och gjort!
Ja, det blev långt som vanligt när Oumberlige Peter skulle föklara någonting! Men ibland måste saker få ta sin tid, Twitter är för mesar som sagt! Den mest spännande händelse som ligger mig närmast i framtiden är om min "Arbetsförmedlare" är nykter på jobbet denna gång, kommer "Lilla Fruns" Doktor ringa denna vecka (Eftersom han inte gjort det det förra veckan som det var utlovat), kommer A-Kassan betalas ut i tid Ja, bara spännande saker att vänta på, man vet aldrig vad framtiden har i sitt "sköte"!
Ha nu en riktigt spännande vecka Vänner ! ( Always Look on the Bright Side of Life )!
Vid datorn som vanligt och Kram ifrån Peter Olofsson!

8 kommentarer:

Cattis sa...

Jag bara ler. tack för att du hittade min blogg och din fina kommentar du skrev där. Jag har nu hittat ännu en blogg som får mig att le(DIN!!!) vad livet vid datorn kan vara givande....för hälsan.

Lycka till. På återseende

Cattis

Uttan sa...

Just nu vill jag inte tänka på ambulans......förra veckan när jag åkte in så fick jag åka sjuktransport liggandes för nån ambulans fick jag inte i rappet.
Det var det värsta jag varit med om i resväg.Vanlig skolbuss med brits kan man säga.
Mannen åkte bakom i bilen hade varit bättre att jag fått åka med honom men det tyckte inte 112 var lämpligt.
Jag undrar om de någon gång har åkt sjuk i en skolbuss på en stenhård brits.
Till råge på allt så fick Mannen betala 70 kronor för att jag hade åkt,jag hade velat ha betalt för jag klarade resan.
Man kan bli förb.... hade jag varit frisk hade jag aldrig gått med på detta.
Usch och fy......
Ha en fin vecka!
Kram!

Polargrevinnan sa...

Äntligen måndag - inget som jag kan hålla med om. Jag tycker dagarna och därmed veckorna bara
flimrar förbi. Sitter med almanackan framför mig och lägger pussel - det är så mycket jag MÅSTE och så mycket jag VILL göra. Det gäller få balans i tillvaron.
Balans verkar du att ha och det går med en stor nypa humor t.ex. skämtet om ambulanserna. Jag tror inte du kände dig så uppåt när händelserna inträffar.
Men käre Peter - förväntningar ska man ha - hur kommer veckan att bli - vinner herrn och jag i bridgen idag, vi har varit 2:a tre veclor i rad. Och vad säger doktorn när han ringer - måste jag utöka medicineringen. Kommer det att bli frost och alla mina fina balkongväxter far åt fanders. Kan min son bestämma sig om kalas för mitt kära barnbarn. Ja, vi har alla förväntningar och undringar hur veckan blir. Skitsaker i och för sig, men en del av vårt liv.
Må så gott och ta hand om de dina.
P.S.
Om inte arbetsförmedlaren är nykter tycker jag du ska ta ett allvarligt samtal med han/henne, det är du säkert bra på.
Kram Viola

UllaJohanna sa...

Ja du! Det gäller att hitta ljusglimtarna i livet :-)!

Kramen och ha en fin veckostart!

Häxan sa...

Det finns som sagt alltid något positivt med allt som händer. Det gäller bara att lära sig se det, och det har du uppenbarligen lyckats bra med!! Ha en härlig Måndag!!
Positiva kramar från Häxan...

Hanneles jul sa...

Ambulaser är kul, jag har fått köra ambulans, som gjorts om till en privat bil, inga syrener dock. Lånebil, säkringen gick, bilen stannade. Jag lyckades dessutom låsa in nycklarna... fick be polisen att bryta sej in :)
Ha en bra dag.

Susanne sa...

;) Idag läste jag hela tänk kanske kontoret funka bättre idag...jag läser nästan alltid dina inlägg,,nja i alla fall nästan alltid ;)
Hoppas att dagen blir god..Kram från Fare

Västgötskan sa...

Det är bara att hålla tummarna. Jag såg att arbetsförmedlingen i min hemstad sökte FLERA nya förmedlare. Antingen blir de bättre när de har mer resurser, eller kommer dessa gröna förmedlare inte kunna använda sunt förnuft utan ska utöva sin nyfunna "makt" på stackars arbetslösa människor.

(Fast vissa kan nog i och för sig behöva det! Inte dig menat). ;-)