torsdag 1 oktober 2009

"Hej Mats Sundin!"


Öppet brev till Mats Sundin!
Hej Mats! Läser idag i Svenska Dagbladet i en intervju med dig att du nu ska lägga "rören" på hyllan! http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_3586411.svd
Vidare enligt intervjun vill du nu flytta hem till Sverige, göra Kärring på smällen och sedan hitta något handfast arbete!
Vet inte hur många fjolliga jobberbjudanden du fått men jag har något riktigt "handfast" att erbjuda dig i arbetsväg. Jobbet kräver sin man det vill jag lova, har själv tröttnat på tjänsten och vill nu ut och pröva mina vingar på den öppna arbetsmarknaden.
Det finns många orsaker att du borde ta det här "kneget", ser att du bara skrapat ihop 350 miljoner, ja förstår att du måste hitta på något annat att göra! 350 millar räcker inte långt i min värld heller, alltså, de Oumberligatingens värld, knappt en halv lustjakt med klass.
Ja, vad gäller då jobbet? Jo, du erbjuds härmed att bli min Frus personliga assistent, 40 timmar i veckan och tjänstgöring varann helg! Inte illa pinkat va? Handfast så det förslår!
Höll på att skriva att du bör kunna hålla "många bollar i luften" också, men de hoppar vi över, det är min Fru vi talar om! Och du Mats, det är inte vilken "krympling" som helst vi talar om, utan en Svensk Dammästare i ishockey så ni kan säkert ha trevligt och dra en massa "lumparminnen" ihop. Självklart så blir det mycket Hockey också, minst två matcher i månaden måste du lyfta upp henne på "Rörelsehinderläktaren" inne i Globen. Jag är inte den som är den Mats, självklart så bjuder vi/jag på så mycket popcorn och Cola som du orkar äta!
Frugan är dessutom Djurgårdare så ni borde inte ha några problem att komma överens!
Känns det okej, Mats? Ja, förstår att det känns som en spännande utmaning!
Svarsmailet skickar du till Peter Olofsson jernsaxen@live.se
Vi hörs och ses, du kan börja på Måndag och det är även fria arbetskläder!
Kram ifrån Peter!
Stockholm 1:a Oktober 2009!
PS: Du har säkerligen lite gamla "skador" som värker så du blir även automatiskt hedersmedlem i Smärt och Patientföreningen Jernsaxen www.jernsaxen.blogspot.com DS.

3 kommentarer:

Laila sa...

Du är underbar Peter! *skrattar så jag håller på att trilla av stolen*
Du skulle bara våga lägga ner den här bloggen. Så länge du orkar tycker jag att du håler båda bloggarna vid liv! Men det är vad jag tycker... ;-)

Ranas blogg och jag hade lite olika åsikter igår. Där av hickan.

Nej du behöver absolut inte göra nått med jul redan nu! Anledningen till att jag började redan i början på året är att jag brukar alltid vara ute i sista minuten. Det är inte så kul att sitta i nov (el dec också för den delen) och klippa och klistra.
Dessutom säljer jag en del av dom så....

Så om Herr Oumberlig bara skickar sin lilla adress till min mail
lailass2@yahoo.se
så kanske familjen kan se ett handgjort julkort om ett tag. :-D

Marie//Tekla Maräng sa...

Japp nu blir ingenting mer sig likt i hocky världen.
Ha det bäst!

Frida sa...

Hej Peter!
Jag tycker absolut att du ska behålla oumberligating bloggen. Vad vore bloggvärlden utan den?
Vill tacka för din trevliga kommentar, den värmde. Jag tar en liten paus i från min blogg ett tag, känner att jag behöver det.

Hoppas allt är bra!
Kram Frida