tisdag 27 oktober 2009

"Nu klantade jag mig igen.............!"


Hmmm....någon här på blogger påstod i en kommentar att jag var en mycket sjuk människa!
Ja, när jag ser resultatet av min bild så inser jag faktiskt det själv. Jag kan väl få förklara mig lite.
Det var tänkt att det skulle bli grillad kyckling till kvällsmat idag, men så var den grillade kycklingen slut och jag köpte fryst kyckling istället. Alla barnen kommer hem till klockan 6 så det blev lite bråttom att tina kycklingen, jag spolade dem med varmt vatten och när jag sedan fick isär vingarna så satte jag dem så här för att de snabbare skulle tina klart. Oturligt nog så ringde just min Mamma för att skälla på mig för att jag visade bilden som hon tagit när hon var i Kina!
(Se inlägget under detta). Det tog ett ganska bra tag att blidka henne och vi pratade länge och väl och av någon outgrundlig anledning så glömde jag bort kycklingarna i köket, hörde inte ens när barnen kom hem! De brukar alltid titta in i köket när de kommer för att få se vad jag lagat för gott till dem. Hörde bara hur de skrek " - Fyfan va äckligt, vi drar till Donken!"
Hmmm...nu är jag själv hemma, barnen gick ju igen, känns lite ensamt, känsliga barn man har........någon på Södertörn som vill äta middag med mig? Det finns så det räcker till ganska många!
Vid middagsbordet Peter Olofsson "Din Kock i Cyberköket"!

7 kommentarer:

Susanne sa...

Vilken underbar bild..Ser ut som dom badar bubbelbad=)
Skrattade gott..Tack för det=)

Laila sa...

*skrattar så tårarna rinner*

Häxan sa...

Haha.....jag älskar din humor! Du gjorde min dag fulländad! Tack....
Kramar från Häxan.

Viveka i Bläckhornet sa...

Hahaha...trodde det var mig och mina vänner i poolen du försökte efterlikna. Det ser ju helt galet ut. Förstår att ungarna rusade ut.

Kramar Viveka

Västgötskan sa...

*skrattar högt* Inte varje dag man ser ett gäng matcho-kycklingar hänga i poolen! :-D

Veronica sa...

Men vad?? Hahahahah så rolig bild, den är ju helt underbar......=)

annami sa...

Det var en riktigt fräck bild. Ser avslappnat och skönt ut, om det nu skulle vara möjligt...