torsdag 29 oktober 2009

"Någon slags vardagshumor...........!"

Det lackar mot Jul! När gav du någon en liten våg senast? Idag när jag var inne på Kjell&Company så var det tre "lirare" framför mig som köpte varsin liten "minivåg"! Killen i butiken berättade att man kunde väga skruvar bl a!!!!!????
De här "lirarna" skulle helt klart väga annat än skruv eller är jag fördomsfull mot män med feta guldklockor och kedjor som efter avslutad handel hoppar in i varsin "Fläskmerca" och åker iväg? Ja, det kanske är jag, de kanske skulle hem och dela på ett paket Saffran i dessa Jultider, med stora släkter så kanske det vankas storbak och delar man på kostnaderna när man köper ett större parti "saffran" kan man nog spara mycket pengar!
Bara en stilla fundering ifrån Oumberlige Peter! Läs utdraget ur deras katalog, särskilt det om skruvars vikt, jag älskar vardagshumor av klass, Kjell&Company har humor!
"Liten och smidig digitalvåg med mycket hög noggrannhet (0,1g) och tareringsfunkion. Mäter exakt mellan 0g och 150g. Vågplattform i rostfritt stål. Perfekt till elektronikverkstaden. Ta enkelt reda på hur många skruvar som ligger i en påse genom att dela den totala vikten med vikten av en skruv. Levereras med pincett och kalibreringsvikt. Mått: 114x78x20mm. Drivs med två st CR2032-batterier (inkluderat). "
Har du alltid också undrat vad skruvar som du "tappat" egentligen väger gå in på http://www.kjell.com/ och beställ din egen minivåg! De tre Modellerna heter samtliga Pocket Scale och kostar ifrån 799:- - 1199:- kronor. Håller du på med mycket "småskruv" så är det snabbt intjänade pengar!
Vid datorn Peter Olofsson din Oumberlige Vågmästare i Bloggdjungeln!

1 kommentar:

Anni sa...

Måste ju säga att jag gillade tårtorna bättre än vågen...

Men vad glad jag blev att du berättade om "fruns" gravsten i min blogg. Jag kände att det låg en hel historia bakom (så klart, det gör det ju alltid) och en tragdedi. Rena bokuppslaget! Tack för att du berättade!

Och vad gäller smärta så är jag lyckligtvis befriad från krämpor (bortsett från p-pillerrelaterad migrän som ung), därför blir jag arg när något händer som rubbar mina cirklar - och så tänker jag på dem som har kronisk smärta...
Idag känns allt mycket bättre, så det här är snart över! Jag har inte ens haft så ont att jag behöver tablett.

Hälsa frun!