tisdag 13 oktober 2009

"Nu, är jag förbannad........!"


Var just och handlade! Var exakt någonstans finner Du den fantastiska djävla hösten som alla pratar om. Visst solen glittrar i gula blad och det prasslar så vackert när man är ute och går i lövhögarna!
Okej, jag har hört det förut och ibland t o m köpt argumenten, men nu är det nog!
Jag fryser och har ont i knäna av kylan! Nu slår jag helt sonika igen "butiken" för i år, nu är jag sur!
Återkommer någongång i vår, troligtvis någon dag i Maj, då kvicksilvret börjar snudda 20 graders strecket, annars får det vara!
Ja, vad säger man mera då? Jo, God Jul och Gott Nytt År på er alla!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!
PS: Fina höstdagar och snögubbar! Pyttsan! Ha det så "skönt" och "lycka till"!

11 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Haa, glöm det Peter! Du ska inte alls stänga igen nån butik. Vem ska man då klicka in hos och få sin dagliga dos med skratt och läsa om alla oumberliga ting i världen. Nä, vet du det går inte för sig.
Håller med dig om att hösten är inte höjdar årstiden. Men vi kämpar på så gott vi kan du och jag och gör det bästa av våra dagar :)

Ha det gott tills imorgon

Kram Viveka

Häxan sa...

Nämen....det är nog så att du klär dig för tunt och äter för lite vitaminer. Då blir man sur och grinig. Häng kvar vet jag. Förväntar mig ett nytt inlägg i morgon som får mig att dra på smilbanden. Höstkramar från Häxan.

Cattis sa...

Håller med de andra damerna om allt de skriver.... ses snart här igen. och du....... klä på dig.

kramkram

Västgötskan sa...

Etiketterna till detta inlägg flödade... Ha ha! Med tanke på hur män mår när de är riktigt förkylda, kan jag bara tänka mig vad du genomlider nu.. ;-)

Alfahannen sa...

För bövelen!

Hösten vet man ju åtminstone var man har, dvs du vet att det kommer bli kallare och jävligare framöver. Inga överraskningar med andra ord.

Men den förbannade våren, med sina lismande löften om sol, grönska och ljumma vindar.

Hur lömskt som helst! Du tittar ut genom fönstret en vårmorgon och konstaterar ystert att här ska det minsann picknickas i det gröna.

Väl ute i den onda naturen blir du från ingenstans plötsligt attackerad av tennisbolls-stora hagel som gör allt för att klubba ner dig som en oxe.

Tacka vet jag tråkhösten, våren är livsfarlig!

Kram!

Elisabeth - anyhow.se sa...

Kan man hålla med någon mer än maximalt?!
Det går inte va?
SÅ - jag håller med dig till MAX! :)

RANA sa...

Jag hänger på!

Marie//Tekla Maräng sa...

Va slänga igen butiken har du inte hört talas om iden med internt uppkoppling.
Jo nog värker det på en hel del ställen när det är så här fuktigt, trivs bättre med kall torr luft, men jag undrar var den finns.
Annars tillhör jag ju dom som kan stå och fån stirra på ett vacker träd där dess löv skiftar i dom mest bedårande färger.
Kramar Marie:)

Baronessan sa...

Raggsocka på. Långallingar och torgvantar. Toppluva och sjal samt en värmande toddy. Sen kan vi ta oss an vinterhelvetet.
Glöm inte att berätta om frostskadorna i morgon ;)

Annika Christensen sa...

Hörre du du gå köp dig lite varma kläder och installera en vedspis.
Hösten är ju ljuvlig.....
Det luktar gott, luften frisk solen skiner...
Köp Ica kuriren där står varför du skall älska hösten.
Ha det gott hur du än gör.
Annika

Susanne sa...

Nämen Peter!! Nu är du ju mer negativ än mig och det går ju inte an..;)
Man får ta på sig rejält le och tänka på sommaren..Men du har du inte hört sången
""Nu é den förbannade sommarn här" Med Bengt Sändh tror jag..Så det finns såna som inte gillar sommaren värst heller..Kram och ha det gott va du än är..