onsdag 21 oktober 2009

"Total Harmoni.......................!"


Ja faktiskt, någongång igår kväll så kom åter harmonin till min "Arga Själ" och det känns ju skönt, hade inte öppnat min mailbox på ett tag heller. Tror faktiskt efter läsandet där att det var det som gjorde mig på bättre humör, tror och tror, jag vet! Fick en djäkla massa snälla och lugnande mail, både ifrån kända och okända bloggare. Särskilt Tack för mailet, "Bakom varje skämt så döljer det sig ett allvar", det värmde faktiskt lite extra måste jag säga. Klockrent, för visst är jag en "primitiv varelse" jag är ju en Man!
Fick också ett oväntat mail ifrån Gotland med en bild ifrån när jag var med min Dotter på skolresa där förra sensommaren! Vilka fina minnen! Tack!
Sedan fick jag en smärre chock! Ja, uppriktig alla "Shabby Chick och inredningbrudar" inte visste jag att det går så "hett" till på Era charterresor med Era män! 7 mail om vilda berättelser hur det gick till när ni blev medlemmar i "10 000 meters klubben"! Snälla, varför kommenterade ni inte istället? Nu framstår ju jag som lätt perverterad som gjorde inlägget istället (se nedan)!
Hmmmmm..........egentligen så förstår jag varför, det är just därför denna blogg, måste bli en inredning, design och antik blogg igen (ler)!
Ja, nog om det, sedan har det dykt upp en lite "pirrande" känsla hos mig också, skojade lite om det och gjorde några inlägg för några veckor sedan, men nu kan jag inte stå emot längre..............................nu är det på gång........Julen står inför dörren, ja, tametusan, nu kör vi!
Övertygad om att nu kommer det bli "lite gnäll" här och var, men det fina med "Julen" är ju att man själv väljer hur man vill ha den! Så mina inlägg framöver kommer faktiskt handla om hur jag vill ha min Jul, berätta gärna hur du vill ha din! Hinner jag idag så ska jag försöka fixa "spontan Julfest" här inne på Oumberligabloggen, redan ikväll! Häng på!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson! Vad det någon som sa......HoHo...say Mama!

4 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Gomorron Peter!

Skönt att höra att humöret är på topp. Har du förlikat dig med vintern och kylan nu. Jag tänkte eftersom du drar igång med julen.
Jag har precis i förra veckan plockat bort de sista sommargrejerna. Men är inte riktigt laddad för julen ännu. Eller egentligen så är jag inte så mycket för julbollar och krimskrams. Njuter hellre av att ha familjen samlad, god mat, levande ljus och omtanke.

För övrigt känner jag mig lite "låg" just idag. Mannen och min pappa är i älgskogen och jag klev upp tidigt imorse med dem. Tankarna smyger sig på när man är ensam och du vet ju hur jag haft det ett tag. Ingen förändring än i sikte :(

Önskar dig en fin dag Peter

kram Viveka

Alfahannen sa...

Christmas it is, then!

Nåväl min vän, kör hårt! Jag förväntar mig ett svårt fall av julfirande denna onsdagskväll, med spetsad glögg som enda näringsinslag.

Mistress For Christmas med AC/DC är min låtönskan!

Kram på dig!
//Joacim

RANA sa...

*läser*
*finns*

Daniel sa...

Kommer på bloggjulkalas hos dej!