lördag 8 maj 2010

"Allt är min Frus fel.........!"


Mitt tunga bloggmissbruk är faktiskt min Frus fel! Hade hon inte lockat mig till att "befrukta" henne tre gånger under 5 års tid så kanske hennes kropp hållit ihop lite bättre och hon hade då sluppit ifrån den "smärtproblematik" i ländrygg och bäcken som hon dras med sedan 16 år!
Ja och då hade jag inte heller suttit och skrivit detta inlägg, jag hade inte startat upp Medicinbloggen Jernsaxen och Lilla Frun hade inte heller startat bloggen Pockethexorna, en blogg om Pocketböcker, lätta att hålla och ta med sig!
Fast Vänner vad hade bloggvärlden varit utan oss!
Gillar du att läsa och vill ha en Pocketbok gratis? Gå då in på Pockethexorna och se hur Hexans Bokring fungerar! När du gjort det och tagit ställning till om du vill vara med eller inte så skickar du din adress till jernsaxen@live.se så kommer det en pocket på posten!
Sedan börjar det roliga, du läser den, skriver en kort recension hos Pockethexorna och lämnar den vidare, detta "sociala experiment" har på gott en tid nu så pocketböckerna börjar nu spridas land och rike kring! Fast det vore kul med ännu fler deltagare hälsar Hexan!
Vid datorn som vanligt Ulv röde alias Peter Olofsson!

3 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Vilken trevlig idé!

Elle sa...

Hade jag varit man, kunde jag mycket väl förstå varför du blev "lockad" *blink* Började nästan undra först om du satt in en bild på dottern...(nej, jag skojar INTE!)
Nu är jag ju kvinna, men jag kan förstå det ändå, en sån fin "liten fru" hittar man inte överallt! *ler*
Kanske tur för dig att hon nu är rörelsehindrad, annars hade hon möjligtvis "sprungit iväg" ifrån dig!
(Usch, den var nästan på gränsen...*blink*)

Men det finns nog en viss mening med det mesta som händer oss i livet. Du har rätt, vad hade bloggvärlden varit utan er....
Det finns nog en eller annan grund till att många av oss sitter och bloggar. Tänk även vad internet och bloggandet suddar ut gränserna i världen. Dessutom hittar man en massa trevliga (och ibland mindre trevliga...) nya vänner.
Frågan är väl om jag fortfarande tillhör dem, efter denna kommentar...*ler*

Krama om varann, för jag kan ju inte göra det!
Elle

Elle sa...

Vissa dagar haglar det inte bara med inlägg, utan även med kommentarer...!!*ler*