måndag 3 maj 2010

"Sitter och väntar på färdtjänsten......!"


Sitter som sagt och väntar på att färdtjänsten ska komma och hämta Lilla Frun, det är dags att åka tillbaka till sjukhuset efter helgpermisionen. Vi är på vårat lantställe denna helg så hon rullar ut på bryggan för att njuta av vårluften en stund, innan det är dax för "sjukans" kvalmiga luft! För säkerhets skull så låter jag webkameran vara riktad ut mot bryggan ifall att det "Lilla Livet" vill något, ska svara på några mail ifrån medlemmar i
Patient och Smärtföreningen Jernsaxen......i ögonvrån har jag ser jag vad Lilla Frun gör på bryggan..........men NEJ......vad gör människan.......... inte gunga med rullstolen om ett av små hjulen fastnat mellan bryggplanken har jag ju sagt...............SHIT också, stolen välter...........måste rusa..........................................

9 kommentarer:

Elle sa...

Nu är lilla frun såpass välbadad att de manliga sjuksköterskorna inte behöver duscha henne de närmaste dagarna! Du kör verkligen med allt tricks! *blink*

Elle sa...

alla...inte allt!!

B i t t e sa...

Men var det hon som åkte ner i Huskvarnaån igår kväll? Nej, detta var ju idag, hmmmm... Hoppas ni haft en skön helg!

Mollamaja sa...

*ler* Du ÄR nog lite "galen" ibland ;-) Hoppas Lilla Frun är torkad och varm nu.
Kram!

Daniel sa...

Men vatten e bra för kropp å leder. Och ren blir man oxå.

Tror hon e säkert nöjd å fnittrig nu

Lena sa...

Sommarens första dopp??

Kram
Lena

Västgötskan sa...

Foto? Vi vill ha en filmsekvens på hela räddningsscenariot... ;-D

Ha en skön kväll och ta hand om varandra! :-)

BP sa...

1. Ja det inlägget tyckte jag nog var lite... makabert om jag ska vara helt ärlig. Men jag förstår din humor, som du nog behöver mera än andra med en funktionshindrad fru.
2. Läste också om kommunalrådet. Han fick ju en chans till och förbrukade den stod det i tidningen. Å så stort av honom att avgå "självmant". Är man offenlig person - oavsett parti - så är man. Det är bara att lära sig läxan.

imse sa...

Ojoj, det där ser inte bra ut. Som den gentleman du är, så hoppade du väl i lite elegant och räddade lilla frun?