lördag 8 maj 2010

"Okej, jag försöker anpassa mig......!"






Som sagt jag har alltid retad upp mig på den "äldre generationen" som inte hänger med "vad som händer"! Helt plötsligt så upptäcker jag att jag med mina 46 pannor faktiskt tillhör den "äldre generationen", övergången har smugit sig på!
Såg "trailern" för Ensam Mamma Söker", där var det en yngre Mamma som sökte en tatuterad kille, konstigt kriterie för "kärlek" känns det som, men helt klart är det viktigt för henne!
Ja, som sagt, jag vill inte verka gammal och omodern, så nästa gång när jag fyller 47 då djävlar blir det "tårta" av vill jag lova!
Hittade en "kul blogg", skrev ett par rader och frågade om jag fick låna hennes bilder ifrån hennes 25 års kalas, det gick bra men hon ville inte bli länkad så det dyker upp fler "gamlingar" på hennes blogg! Tack Marie för bilderna i allafall!
Jag gammal, det var det värsta...........ska måla om en stol idag och baka en sockerkaka...kanske även sätta in bilder i fotoalbum!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde, Ditt Tårtljus i Cyberrymden!
PS: Aj fasiken...nu stack jag mig på mattan, något har kilat sig fast...hm...en granbarr ifrån julas...intressant!

6 kommentarer:

imse sa...

Fy tusan, vilka äckliga bilder. Tur att man är gammal!

Kram

Elle sa...

Jag föredrar nog det gamla hederliga firandet, med ljus i tårtan. Fast numera kör jag bara med tårta, annars skulle nog grädden smälta av alla ljusen...*ler*..eller så hinner första ljuset brinna ner innan man kommit till att tända det sista!

Om du vill fira som Marie vid din nästa födelsedag, får du nog använda båda armarna! *blink*

Kram

Alfahannen sa...

Nu har jag kollat din länk....och du är inte ensam, min vän!

Han var ju fullkomligt hysteriskt rolig, jag var tvungen att kolla in 3 klipp till med honom av bara farten!

Väldigt roligt när man får se något nytt och fräscht i dessa sammanhang, tack för det :)

Kram på dig och ha en störtskön helg!

Lena sa...

Gamling!! fy, jag är lika "gammal" som du!!! och jag är inte gammal(bara ibland på morgonen när jag har svårt att gå)

Fast jag är ju faktiskt farmor till 2 pojkar så jag kanske är gammal:(

Kram från en ung 45 snart 46 åring!

Lena

Anonym sa...

Inga enkla saker det här. Livet samhället är således inte så enkelt heller. Hälsningar Ronny

Ninja sa...

Men hövva!