fredag 7 maj 2010

"Får man säga att människor är gulliga....?"


Ja, jag vet jag är en "dålig" människa som säger att den här "Lille Mannen" är Gullig!
Kan/får man säga det om en människa som drabbats av ett ganska svårt handikapp!
Fast titta på Videon ifrån Youtube, han ser faktiskt glad och lycklig ut!
Som sagt kanske inte en "riktig sanning", men du är ju på en blogg med "kontraster" så självklart så måste jag visa världens minsta man tillsammans med världens längsta!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde alias Peter Olofsson!

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Jag skulle nog föredra att vara mini mot att vara superlång. Är man lång så slår man i huvudet överallt och sängarna räcker inte till. Är man liten så tycker folk att man är gullig och hjälper en hela tiden. Själv är jag av meddellängd och syns inte alls, men jag jobbar på att utöka mig på bredden :)
Varför skulle han inte vara lycklig? Han är ju van och har kanske accepterat det som det är. Jag slår vad om att det finns kvinnor med supertuttar och botoxläppar som är mycket, mycket olyckligare. Kram till dig!

Elle sa...

Skulle du inte vara lycklig om du stod där han står....*blink*
Det finns nog människor som är större men ändå mindre lyckliga än han!
Här haglar det inlägg hos dig idag igen *ler* man hinner inte med. Är nyss hemkommen från tandläkaren som hade äran att rädda en visdomstand samt byta fyllning i ytterligare två...
Aufniemehr Wiedersehen Amalgam!
Min käft är därför rätt lugn just nu, bedövningen sitter i fortfarande.
Fast fingrarna är det inget fel på, så jag får väl börja skriva på dagens inlägg!
Kramar från ditt ständigt dåliga samvete *ler*