lördag 13 mars 2010

"100 Miljoners Klubben presenterar samt en Award"!


Hmm.....jag som skulle strukturera mig lite nu blev det en "dubbelrubrik" dels "100 miljoners Klubben" dels "Award Utdelning"!
Kort presentation först! "100 Miljoners Klubben" känner kanske en del av mina läsare till, alla kan gå med där, det är enkelt, skriv helt enkelt under detta inlägg vad du skulle göra om du vann 100 miljoner!
Sedan kommer det här med mina "Awarder", jag är ju en stöddig fan, så för mig duger inget annat en en personlig "Kontruerad Award", inga färdiga massutskick här inte, Klass, Smak och Tanke är mina honnörs ord!
Natalja Blonskaja här kommer din Award! Ett rysk Handskskrin ifrån 1875, normalt sett så brukar jag skriva en motivering, men jag gör inte det idag, tittar du på detta skrin och sedan loggar in hos Natalja så förstår du varför hon får detta skrin. Yppersta kvalité som alltid när det gäller Oumberliga Ting och dess Närhet!
Natalja, jag kan berätta att jag hållit denna klenod i mina händer och med darrande fingrar öppnat skrinet, lukten av läder finns fortfarande kvar........himmelskt!
Lite fakta nedan, helt oviktigt i de Oumberliga Känslornas Värld! Men i mitt avtal med Stockholms Auktionsverk så står det att jag ska visa text och bild i sitt sammanhang!
Sedan som Tack till Stockholms Auktionsverk så visar jag självklart länk och talar om att de söker Rysk Konst just nu för sin kommande specialaktion!
345 - A SILVER-MOUNTED NEPHRITE GLOVE-BOX, Sazikov, St. Petersburg 1875, the mounts imitating those of an elaborately bound chest, the curved lid set with a central circular enamel plaque painted with a bird on a flowering branch, two swing handles, length: 31,5 cm.
PROVENANCE
Christie s Geneva, Fine Russian Works of Art, 9 May 1979, lot 199
Utrop: SEK 150 000-220 000 (EUR 16 000-23 500)
Slutpris: SEK 1 250 000
Vid datorn i De Oumberliga Tingens Tid.....suck....Peter Olofsson!

1 kommentar:

Unknown sa...

Här tackas och bockas det allra ödmjukast. Tänk om jag hade detta fantastiska skrin i "mina" händer, då kanske jag inte bara skulle känna lukten av gamalt läder utan kanske, kanske skulle en liten förnimbar doft av dig finnas kvar. Och att du har fattad det här med kvalité det märker jag nu;) Snacka om rätt pris till rätt person:)
Jag behöver väl inte ens säga vad som skulle inhandlas för mina 100 mille? Ja, detta utsökta skrin från St. Petersburg och lägg därtill den ryska konsten som söker ny ägare, räcker nog till ett juvelbestrött fabergéägg om jag har tur och konsten går "billigt".
Jag tackar allra ödmjukast ännu en gång.
Camilla