tisdag 16 mars 2010

"En mödosam resa är nu framför mig!"


Ja, djäklar vad har jag nu gett mig inpå? Att ge Oumberliga Bloggen en Vikinga inriktning, fungerar det verkligen? Visst sjutton gör det det, helt klart!
Har tänkt så det knakat nu på morgonen vad vill jag ha med och vad tycker jag är viktigt?
Självklart så måste jag starta en Vikingaskola för nybörjare, det kan ju hända att du kommer ifrån "en icke skidåkande nation" och även då så måste du få möjlighet att "omvändas" till den sanna Asatron. I Asatron och den Fornnordiska mytologin så händer det grejer vill jag lova, visst Jesus, Mohammed och Buddha är det inget fel på, men inte är det mycket "röj" och "Rock´n Roll" där inte.
Fast nu vill jag säga något mycket viktigt, okej då, nu var jag lite blygsam, allt jag säger är viktigt! (ler). När jag nu sitter och "surfar" runt på nätet så hittar jag mycket nidbilder och trams runt "Vikingakulten" och faktiskt jag blir lite "putt", jag gillar det inte och i ärlighetens namn så hade jag inte gillat om man gjorde en rondellhund av Oden eller Thor! Är det inte en intressant känsla? Självklart så kommer jag inte döda någon som driver med "Vikingakulten", Fornnordisk Asatro eller liknande företeelser! Fast förbannad blir jag, det lovar jag!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde Den Siste Vikingahövdingen!

Inga kommentarer: