tisdag 23 mars 2010

"Allt som är rött, rött tycker jag är vackert....kan du visan?"











Att röd är min färg vet väl alla redan som läser den här bloggen, livets färg, blodet och kärlekens färg! Färgen som signalerar och "triggar" precis som det ska göra i en Vikingahövdings liv! Vi är inte många "röda" i samhället, men tittar man ut över en folksamling så finns "vi" där, bland alla svarta,bruna och grå jackor så lyser det här och var, små röda punkter. Prata med en sådan "röd punkt" och du finner svaret på "livets gåta"!
Tillsammans sjunger vi:

"Röd, röd, röd är mössan på mitt huvud
röd, röd, röd är rocken som jag bär
allt som är rött, rött
tycker jag är vackert
för min lilla vän är brandmannen."

Vid datorn Ulv Röde!
PS:Nyfiken på alla "Röda Oumberligating", leta i min blogg så finner du dem alla!
Den enda nyheten på Designfronten är den "Röda Musen" av Andy Kurovets!

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Här sitter en till som gillar rött, men det märks nog inte så mycket i mitt hem.. Har några röda tröjor och så nu ett par röda fejkconverse..
Den röda Pentaxkameran får du gärna skicka till mig ;-)

Ha en njutningsfull dag..

Mia

Laila sa...

I hemmet finns det mest blått. Det är också en färg jag tycker om.
Men rött har jag på en hel del kläder.
Du hade hittat mycket roligt i rött!

Freedomtravel sa...

Rött är en härlig färg! Herregud, rött är ju färgen i FREEDOM-texten! ;)
Musen var ju riktigt cool måste jag säga! ;)