onsdag 31 mars 2010

"Glad Påsk eller Kycklingen har landat!"





Hmmmm....kanske blev de två inläggen under detta lite väl "magstarka"!
Vi går istället vidare med det här att nu är det snart Påsk!
Överallt så ska det vara gulliga små kycklingar, men vad händer när Påsken är över?
Då slaktar vi dem brutalt!
Du befinner dig nu på Oumberliga Bloggen och detta inlägg sorteras in under "Galleri Jernsaxen". Konstnären till denna installation ovan har jag inte en aning om vad han anser om kycklingslakt men en underbar "installation" blev det trots allt! Frågorna och svaren får man sköta själv som i alla konstsammanhang, behövs det förklaring så blir det "överkurs"!
Din Vikinga Gallerist Ulv Röde!

9 kommentarer:

Häxan sa...

Oj, Oj....Vad du var pigg och på hugget idag....:)Så mycket konst och så många smaker...Vad det gäller ditt val av arbete....man skall alltid följa sitt hjärta.
Ha en jätteskön Påsk!
Kram från Häxan.

Fröken Upp&Ner sa...

Hejsan. Hittade din blogg via Åsa. Fy vilken hemsk kyckling. Tur att man inte brukar få den serverad så där.

Trevlig påsk!

Jessica sa...

Oj oj =) ja jag förstår att det kan kännas lite lustigt om nån kommer in bara en gång och sen inte mer... måste säga det till vårat självförsvar att våran tid för blogg just nu varit lite trögt, som allt annat haha.
Men kommer spara din blogg i våra fav. i våran blogg, om det är ok =).
Tack för intitten och jag hoppas att du här en bäst dag.
Jessica

Vit som snö sa...

När du kommer och varnar mej för dina inlägg så kan jag ju inte låta bli att kolla vad du nu hittat på:) Men det kommer inte i närheten av skithögen;) Hihi Såå känslig är jag inte, bara för vissa saker....
Kycklingen var väl inte direkt aptitretande, inget jag ilar iväg o dukar fram till middag ikväll om man säger så. Men du har nog rätt i överätande under högtider, man ser ju hur folk handlar inför helger, som att kriget var nära. Själv är jag naturligtvis perfekt o gör inte så;) Skojar bara. Jag tillhör nog dom som köper lite lyxigare än vanligt till helger men jag tror mängden är densamma, man orkar vad man orkar liksom. Och tack o lov äter jag inte godis! Däremot gärna ett glas vin, eller tre:)
Glad Påsk önskar jag dej!
Kram Cilla

rachelle sa...

hahaha kycklingen har landat ska det nog vara! Vilka bilder :D

Osloskånskan sa...

Hahaha! Ballt!

Elle sa...

Dagens mattips?
Det är ju alltid svårt att komma på vad man ska laga för mat. Visserligen åt vi kyckling häromdagen, men vem vet, helgen är ju lång...
Har fullt upp med påsklovsfirande ungar, försöker även sova en eller annan timme mer under mornarna, där för har det blivit mindre tid över för bloggandet. Hinner iallafall skumma igenom dina inlägg! *ler*

Undviker Blåkulla, eftersom jag lider av höjdskräck. Kvasten får stå!
Önskar dig och de dina en glad påsk!
Kram Elle

Photo by Maria sa...

Glad röd påsk :-D För det är väl i den färgen du målar dina ägg?? ;-)

Kram Mia

Maria sa...

Din kupp fungerade:) Nu är vi här, vi som bara gjort ett besök på din sida. Ett litet råd i all välmening, besök oss tillbaka så skall du se att vi kommer tillbaka fler gånger. Det handlar om ett givande och ett tagande, så fungerar tyvärr vår krassa värld.
Hur som helst så gillar jag din blogg och ditt ocensurerade sätt att skriva.

Nu skall jag ta lite påskledigt från bloggen, men jag ser fram emot många ocensurede kommentarer på min sida och fin fina inlägg på din blogg;)
Glad Påsk!
Kramar Maria