måndag 29 mars 2010

"Ibland händer det.......!"


Vadå? Kanske Vän av ordning undrar! Jo, att jag bryter emot alla "bloggseder" och struntar att fråga om lov om jag får använda en bild!
En Viking som jag måste få göra så ibland för att må bra! Strunta i alla regler och lagar!
Konstnären som jag "rövat bilden" ifrån heter Cecilia Boivie och har en blogg som du genast måste besöka, tala om att du kommer härifrån så kanske hon tar mig till "nåder" efter detta upphovsbrott!
Säger bara "finare än så här blir det inte", kombinationen av allt Eld, Älg och Lera, ja faktiskt det finns ännu fler "element" i denna bild. Tekniskt är den inte fulländad och det är säkerligen inte tanken heller att den ska vara det eftersom det är en slags "reportagebild"!
Som sagt, stanna inte på denna blogg gå vidare till Cecilia Boivies Blogg!
Vid datorn som vanligt Din Vikinga Gallerist Ulv Röde alias Peter Olofsson!

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Jaså, det gick att skaka liv i dej iaf ;) Jag visste väl att du var svag för älgar. Senare i veckan hoppas jag kunna visa bilder från en utställning med djuren där många älgar kommer delta.

För min del har du full förfoganderätt att röva bilder. Ha en bra måndag!

imse sa...

Tack för kommentaren!

Förstår så väl att du inte kunde motstå den fina bilden.

Osloskånskan sa...

Jag gillar mitt bloggberoende! Har ramlat över så mycket trevligt folk med hjälp av detta. Flera har också visat sej vara lika fina i verkligheten!

Här kommer tjag ebax!

Kaffe och Mazarin sa...

Tack för kommentaren!!!:)
Liiite bloggberoende är jag nog!!Ha en skön vecka...Kramiz

Västgötskan sa...

Ursäkta mina glesa kommentarer. Hinner inte vara så mycket i bloggvärlden på vardagarna. Klart man snor lite bilder ibland... ;-D

Du är alltid välkommen tillbaka i bloggandet, efter dina "uppehåll". :-)

Häxan sa...

Det visste jag väl att din "semester" var kortvarig....Ibland måste man ta en "micro" semester för att orka med livet.
Jag gillade bilden med Älgen på och jag gillar Cecilias keramik.
Hoppas att dagen varit bra för dig...:) Kramar från Häxan som har fixat kvasten idag..:)

Karin Wijk sa...

Brukar också besöka Cecilia och det är alltid spännande att se vad hon håller på med. Hon är superduktig och älgarna är grymma! / Karin