onsdag 31 mars 2010

"En förklaring som du kanske bokstavligen skiter i?"




Tre bilder och ett Youtube inslag (se nedan) hur hör de nu ihop då?
Efter ett tag i "myndighets" och "byggsvängen" så funderar jag ibland på att gå tillbaka till min "rötter" inom sjukvården. Det är många år sedan jag slutade på den Röntgen Avdelning som jag jobbade på under några år har i Stockholm! Så nu när jag har börjat höra mig för lite grann så blev jag faktiskt lite förvånad att jag fortfarande är "attraktiv" på den marknaden!
Otroligt nog så fanns jag dessutom med i något "register", så min "millitära sjukvård/röntgen utbildning finns väl dokumenterad!
Så personalansvarig på det sjukhus jag nu kontaktat ville självklart att jag skulle prata om jobb på Röntgenavdelningen!
Man har ju livstids tystnadsplikt när man jobbar/jobbat inom sjukvården och den håller jag stenhårt på. Jag har ett specialskrivet intyg som undertecknats av en klinikchef samt en mycket känd person som upplevde att han/hon aldrig blivit så väl behandlad som av mig!
Skryter jag nu? Tror inte det! Har ju fått massor av "Awards" där man blir ombedd att på bloggen berätta vad man är bra på och olika sanningar om sig själv!
Jag har faktiskt "papper" på att jag är den person inom Stockholms Läns Landsting som lyckas få upp mest kontrastvätska i tarmsystemet på Colon (ändtarmspatienter) utan att det gör ont!
Hur lyckas man med det då? Jo, faktiskt precis som jag gör nu, berätta något intressant och lite annorlunda, helt plötsligt så slappnar patienten av på ett helt annat sätt och 2 liter kontrastvätska "hamnar där den ska" på ett ögonblick! Sedan är det bara att ta de "fotografiska" små underverken av människans tarmsystem"!
Ja, tillsaken, YouTube inlägget nedan! "Medaljens" baksida bokstavligen (ler) är de "Storhelger" jag hade jour. Jobbar man på den del av Röntgenavdelningen som vi personal kallade "Vita havet" (namnet uppkom efter som alla patienter inte kan hålla inne 2 liter kontrastvätska, det hamnar då på golvet eller på väggarna), så vet man vad Storhelger innebär, Storhelger så som Jul och Påsk innebär också perautomatik att folk äter mer än de borde! Då kan det bli "stopp i systemet", milt sagt! (ler). Funderar starkt på att ska jag tillbaka inom vården, så kanske det inte blir röntgen! Men om man nu är en "djävel" på en viss sak så kanske man har en skyldighet mot "samhället" och "världen" att använda sig av sina kunskaper!
De ville att jag skulle komma och "provjobba" redan i helgen, kanske ses vi på "röntgenbordet" i "vita havet" redan i Påsk! Slappna bara avvvvvvv.............!
Vid Datorn din RöntgenViking på Cyberoceanen!
PS: Tänk på Röntgenpersonalen i Påsk, ät en väl sammansatt kost och rör på dig och varva påskgodiset med frukt så det inte blir "stopp i systemet"!

1 kommentar:

Osloskånskan sa...

Men oj! Är du rtg.syrra eller är du av den gamla sorten; trg.ass? Eller kanske radiolog?

Jaa du, mycket kontrast har man torkat genom åren...