fredag 26 mars 2010

"Risken för kärnvapenkrig har ökat.....!"



Det här blir spännande! Jag tänker inte här gå in på dagens artikel i Svenska Dagbladet om att risken för kärnvapenkrig har ökat, den får du gå in och läsa på egen hand. Egentligen kanske vi har större problem på jorden på gång en den globala uppvärmningen? Vad vet jag?
Än sak är saker, det är klart att man borde ha något att försvara sig med! Ska jag verkligen sitta där själv i min stuga på Uppsalaslätten och bara vänta på undergången?
Så fan heller, är man en "Modern Viking" så är man! Ulv Röde ger sig inte utan strid!
Igår fick jag äntligen hem den bok jag beställt ifrån USA, den blev inte billig och jag kan så här i förtroende berätta att paketet var öppnat både i USA och i Svenska tullen. Visst är det "mysigt" att så många är intresserade vad jag sysslar med. Likaså har inhandlandet världen över via nätet av allehanda tekniska komponenter rönt mångas intresse vad jag håller på med!
Ser det bl a på all besökstrafik på min dator!
(Hej, hej, FRA och ni andra när ni ändå är inne och tittar vad jag pysslar med så kan ni väl ändå skriva en kommentar!)
Att göra "husrannsakan" hos mig är ingen idé, självklart så sker allt bara i "T E O R I N" allt annat hade varit olagligt och sådant sysslar jag verkligen inte med!
Uran är ju det enda som jag egentligen saknar för att allt ska fungera och det går ju "verkligen" inte att få tag på i Sverige! Näe, allt är ju så tryggt och säkert det har ju Maud Olofsson sagt och hon vet allt, jag känner mig så trygg så!
Vid Datorn som vanligt din "Vikinga Hövding i Atomåldern Ulv Röde"!

2 kommentarer:

Elle sa...

Jag behöver inte bygga en bomb i köket...har ju fyra ungar och de kan få hela huset att se ut som efter ett bombnedslag...*ler*

Räcker inte det, kan maken starta grävskopan och gräva ett par hål i trädgården! Eller varför inte göra ett par lämligt stora hål i huset??
Kom nu att tänka på en grävmaskinförare här i trakten, som för ett par år sen blev lite lätt irriterad på hustrun, som ville skiljas. Han rev halva huset med grävskopan och sade sen "Varsågod, DIN halva står kvar"
Det slog nog ner som en bomb det med kan jag tänka mig...

Hoppas att gårdagen gick bra. Tänkte på er och husbilen igår!
Hälsa lilla frun och ha en skön fredag!
Kram Elle

Västgötskan sa...

Oavsett hot, kan man ju inte sitta och vänta på att nåt ska hända! Den dagen den sorgen...

Förresten, jag som skolfröken? *asgarvar*