onsdag 17 mars 2010

"Vårtecken! Saven stiger! Allt i betraktarens ögon!"


Några Fotobloggare samt Svenska Dagbladet kan "Bokstavligen schamponera mig i skrevet!"
Ja, nu är jag riktigt Vikingaförbannad igen! Jag gillar att fotografera och jag gillar natur!
Självklart så fotograferar jag den här björken innan jag tråkigt nog måste fälla den, det ska ligga en "Friggebod" på den här platsen!
Ja, till saken Svenska Dagbladet har en serie just nu (tänker inte länka till dem för nu är jag sur) som handlar om Vårtecken! Skicka in din bild och berätta lite, skriver dom! Sagt och gjort, nu har jag fått svar! De tyckte inte att det passade! Passade vad då!
Jag skickade in bilden med texten, observera helt sanningsenlig: Jag svingade min yxa, redan på första hugget så sprutade saven!
Det var precis vad som hände när jag skulle fälla detta träd, det är ju ett riktigt vårtecken att saven bokstavligen pumpar ut ur i träden! Förstår absolut ingenting!
3 andra Fotobloggar kunde tänka ta in bilden men inte texten! Var i ligger problematiken!
Vad rör sig egentligen i huvudet på folk nu för tiden?
Funderingar i "Savens Tid" av Ulv Röde den "Sista Vikingahövdingen"!
PS: Vilken djävla tur att man har en egen blogg och kan publicera vilka djävla Vårbilder som helst!

6 kommentarer:

Västgötskan sa...

Äh, bry dig inte om det. Du vet väl hur svenskar är; tysta, stilla, "normala" och, och, och alldeles lagom... *gäsp* :-P

Fin bild! :-D

B i t t e sa...

Höhöhöhö... Förväntad reaktion eller hur? Bilden var fin och texten tycker jag var slående (yxslag..) och verkligen beskrivande och sann. Tur att du kan svinga din yxa och kapa åt dig plats här vid egen härd :-)
Ha en skön Vikingadag!

Elle sa...

Jag tror att du blivit lite bortskämd med mina kommentarer *ler*. Vissa skulle kanske t o m kalla mig tjatig och jobbig *fniss* men har man en blogg med kommentarsfält är det väl meningen att folk SKA lämna en kommentar där - om man har något att yttra sig om. Där får de väl skylla sig själva liksom.

Idag kände jag ärligt talat ingen inspiration. Mina ögon var i morse som....ja, om du lägger huvet på snedden och kollar på din björkbild, så skulle det nästan kunna föreställa mina "streckögon" på mornarna...eller ett par läppar kanske (som dock tiger!)?
Hursomhelst hade jag liksom bloggtorka och undrade igen...vad fan är det jag håller på med egentligen...? Känns detta igen?
Gårdagen tog verkligen på nerverna lite, samt en stökig eftermiddag med fyra förskolebarn, som gjorde väsen som fyrtio!!!
Huvvet är liksom tomt.

Jag har fortfarande tid för mina besökare *ler* så stor och välbesökt är min blogg inte heller!! Räknaren är en "glädjeräknare" som bara visar öppnade sidor. Tills jag orkar hitta en annan lösning. När jag nått 1000 besökare säger jag till!
Mina besökare är inte så flitiga mailskrivare som dina. Att sätta ut mailadressen i bloggen har endast lett till att jag dagligen får brev från "Dr. Mambo-Zambo" som har något "Very urgent" som han vill tala om för mig. Synd bara att hans brev aldrig blir lästa....

Det här var nog den längsta kommentaren jag skrivit idag, men nu är huvudet verkligen tomt....
Hm.
Inte likt mig, jag vet.
Stänger nog av datorn en stund och går ut...du vet...tills jag känner att jag vill komma tillbaka.

Hälsa lilla frun....
Kram Elle

Laila sa...

Åh andra sidan... Måste det hela tiden vara ord till en bild?
Om du tittar och njuter så kan man känna saven, värmen från solen och snart... då kan du också se musöronen.

Baronessan sa...

Verkligen orättvist! Det var ju både lyriskt och otroligt passande. För att inte säga asroligt :)

RANA sa...

Hahaha!! Peter, Peter. De tyckte väl att du var för mild och timid och diskret.

Både bilden och texten var kanon.

:-)