söndag 3 oktober 2010

"Bröstkoll......Doktor Olofsson har ordet........!"


Hmm........ursäkta att detta inlägg kommer lite "sent på dagen", jag brukar ju publicera mina första inlägg lite tidigare......men jag hade en "patient" som krånglade lite nu på morgonen...hm...min Fru. Hon har lite svårt att skilja på arbete och privatliv så idag när det var dax för "Söndagseventuelltknölkontroll" av hennes behag, så tyckte hon att "Doktorn" dvs jag skulle fortsätta "kontrollen".........men icke sa nicke.........jag är en mycket ståndaktig och principfast man så jag sa bestämt ifrån........försökte i allafall.......som sagt nu blev det ett lite försenat inlägg............men bättre sent än aldrig!

-Nu är kontrollen klar och jag ska gå och göra ett inlägg om hur viktigt det är att vi män sköter våra plikter, sa jag till henne!

I vårdguiden så står det hur denna kontroll ska gå till. Har hört av mig till vårdguiden och bett dem göra ett tillägg att detta är ju perfekt att det sköts av eventuell partner, har man ingen partner så kan man be en kompis eller granne. Det är fan så mycket lättare att känna på andras "vävnad" än sin egen.........vetenskapligt bevisat!

Vårdguiden har inte svarat på min skrivelse och det visar ju faktiskt hur oseriöst man driver vårdguiden. Det är min förbannade skyldighet och plikt att en gång i veckan noggrant känna igenom min Frus bröst. Så skicka in din man/kvinna till Vårdguiden för lite "Bröstkontroll skola" om han/hon inte kan det sedan tidigare!
Vid datorn som vanligt Doktor Olofsson, ditt långfinger rätt upp i vårdeländet!

2 kommentarer:

BP sa...

Måste faktiskt beundra dig här: att du skriver bara sådär helt öppet och fräckt om det mest naturliga i hela världen. Å då är du ju ändå kille. Stor eloge!!!

PS. Åsså svarar jag lika ärligt tillbaka (skulle aldrig våga att göra ett inlägg om detta = är alldeles för feg): maken min kollar tuttarna (mina alltså) regelbundet också. Så lite "jobb" och så mycket vunnit. DS

Alfahannen sa...

Käre vän, jag kontrollerar min frejdiga kvinnas bröst flera gånger dagligen, jag vet inte om det behövs men jag mår väldigt bra av det själv i alla fall.

Nå, gott att se dig igen!

Nu har jag äntligen vaknat ur min slummer och ska försöka hitta fokuset på blogg-arenan ånyo.

Jag förstod på min dotter att du efterlyst mig även hos henne (och att du därtill agerat äktenskapsförmedlare och dating-guru för din sons räkning. Helt rätt, man ska alltid försöka hinna med mer än ett ärende då man är någonstans säger min lilla mor alltid).

Hoppas allt är väl med dig och familjen, och nu ska vi åter stå enade i den kvinnodominerade bloggvärlden. Tryck ner hatten ordentligt på huvudet, för nu åker vi!

Kram på dig!