tisdag 5 oktober 2010

"Haha.......nu tatuerar vi julskinkan istället.....!"





Att jag inte fick några kommentarer här på bloggen "om barn med smärta" kan jag förstå (hm..nästan) men att jag inte fick ett endaste remissvar ifrån någon av berörda handikapporganissationer igår fattar jag inte, skickade ut över 37 brev med en förfrågan om "nationell samling" angående den svåra och dåligt skötta frågan "smärtlindring" och då handlar det inte bara om barn!
Fast vi skiter i det, man kan ju alltid ge ungarna en "överdos" som på Astrid Lindgrenssjukhus, då är det slut på "gnället"..............eller varför inte skruva upp ljudet på hemmabioanläggningen?
Ja, helt klart är att jag måste sluta "bry mig" har jag upptäckt sedan djävligt många år tillbaka!
Som sagt nu skiter vi i det! Det lackar emot Jul har jag ju tidigare konstaterat, fast då blev det protester.........men så är det antingen man vill eller inte.
Det är nu helt klart tid att beställa sin egen tatuerade Julgris/skinka/skinn.......undrar om den här affärsidén skulle kunna slå i Sverige? Kanske bara en tidsfråga, vad vet jag?
Vid första anblicken så känns det ju för djävligt att tatuera grisar...........fast vid närmare eftertanke så är kanske den "största" kränkningen att man faktiskt tar livet av dem!
Som Vikingahövding så har jag inga problem med att slakta Särimmer...........redan när grisen är "urtagen" så börjar det vattnas i munnen, men ett fult grisskinn på golvet eller väggen det vill jag inte ha! Men smaken är ju som baken hm.....julskinkorna.........delad!
Vid datorn som vanligt Ulv Röde!

7 kommentarer:

Cici sa...

Att du inte fick svar på inlägget i går kan ju bero på att det är en svår fråga som man måste stanna upp och fundera över och inte bara slänga iväg en käck eller känslosam kortkommentar för att slippa tänka mera på den.
Att man inte kommenterar behöver inte betyda att man inte är berörd. Du skriver ju också så bra att det kan vara svårt att tillägga något i frågan.

Anonym sa...

Vill gärna att du fortsätter att skriva, svårt att komma på kommentarer men nya tankar kommer i gång. Jag själv har mycket smärta sen länge,blivit illa behandlat men orkat vidare på nåt konstigt vis.
Du kämpar bra. Tack för det

Unknown sa...

Här kan jag ju inte låta bli att kommentera. För nu snackar vi så´dant som jag är (o)frivillig expert på, eftersom jag har en man som är tatuerare, sedan en sisådär 20 år, ja nu förstår du har jag kan gå här hemma och bara mysa(?):))
För att bli någe vidare inom nämda yrke krävs ju erfarenhet och år av träning, men ingen skola finns och vem vill ställa upp på att vara försökskanin åt en nybörjar? Jo, grisarna förstås, (finns väl andra mindre nogräknare homo sapiens också för den delen) för de har inge val. Fast P, började redan i 13-års åldern att öva på sina syskon!! och sina kompisar. De hade ju ett val men antagligen mindre förstånd än grisarna:)
Kan annars hålla med om att ett grisskinn har jag mycket ogärna under vardagsrumsbordet, utsmyckat eller ej. Hörde förresten en gång talas om en kvinna som gjorde lampskärmar och annat skit! av gäddskinn!! Hm, känner mig inte så lockad av att införskaffa mig ett sådant exemplar.
Fast å andra sidan, vad är det som säger att det är mer normalt att ha en uppstoppad iller på sitt piano(undertecknad) eller en kohud på väggen??
Skulle inte förvåna mig om det blir en marknad för de där hudarna en dag, fast kanske då mest som en riktigt suprisemeny man vill bjuda polarna på. Helstekt gris med valfritt motiv står på menyn, eller något sådant. Undrar bara hur färgen står sig i ugnen?......
Får ta och fråga P när han kommer hem idag om det står något om det på färgburkarna.
Ha det bra, från en som inte har den endasta lilla streckgubbe på kroppen. (P har ju desto mer.)
Camilla

Västgötskan sa...

Jag börjar förstå texten: "Vår julskinka har rymt"! :-O

BP sa...

Se min kommentar i föregående inlägg.

PS. Om du går på "för hårt" uppfattar vissa dig kanske för "tjatig". Håller med Cici annars. DS

Elin Damberg sa...

Vem är det den nedersta bilden? Piotr eller Uffe Kung?

desperat hemmafru sa...

37 brev och inget svar??? Ibland undrar man var denna värld är på väg. Vet de vem du är?! ;-)

PS. Kanske ingen svarar på ditt inlägg eftersom det är så svårt att hitta kommentarslänken? Svart på svart du vet?! DS