torsdag 14 oktober 2010

"Jag mår inte bra................!"




Vaknade alldeles kallsvettig i natt.............drömde att min son flyttat ut i en kojja i skogen och när jag kom till honom för att ge honom mat så öppnades dörren till kojjan och ut kom min son som ett riktigt skelett.
Nu har jag suttit och läst en massa artiklar på nätet om hur man kan reagera när barnen lämnar hemmet för att stå på egna ben!
I mitt fall/vårt fall så har vi faktiskt ingen orsak till oro alls.....vår son har köpt en lägenhet, fast jobb och är faktiskt ännu mer skötsam än sin Far på alla områden, men som sagt förnuft och känsla är två skilda saker så undermedvetet så finns det väl någon slags reparations ångest som gör sig påmind i mina drömmar på natten.
Hittade också några skrämmande nätartiklar i ämnet........"så bygger vi om när barnen flyttat"...eller ännu värre........"låt inte barnen behålla nycklarna"......Självklart så behåller mina barnen nycklarna....inte fan behöver de ringa på dörren när de kommer "hem"inte.
Hade tänkt behålla barnrummen intakta, men det sket sig då min son i princip tömde sitt rum på möbler och saker.
Lilla Frun och jag funderar nu vad vi ska hitta på att göra i inredningsväg istället.....hittade ett gulligt barngästrum, ett "Hallo Kitty" rum.......trodde jag tills jag såg hand och fotbojorna vid sängen.....fast idén med en riktigt "mysstudio" gillar jag, det är ju lite kyligt så här på höstkanten i "The Loove Machine" (vår husbil)........så varför inte skapa ett "Loove Room" här hemma!
Ja, vi får se vad som händer!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson Din Heminredare i Bloggträsket!

2 kommentarer:

Elin Damberg sa...

Mycket... cozy?

Jag tycker att du och Hexis istället ska hyra ut det där rummet till mig och mina kottar!! Vårt andrahandskonstrakt går ut om ett par månader, och kanske blir det ett glapp innan jag och konstnären flyttar ihop. I så fall kommer vi över; är det okej? Jag kan stå för både käk och underhållning. Kitty kan ni behålla, eftersom Alma såklart är torsk på den där amerikanska hemska katten, och handbojerna kan nog också komma till nytta. Det är bara en begränsad tid, så ni får banne mig passa på att njuta av underhållningen så länge det varar.

(Jag gjorde en Peter idag, och det funkade. En lite ekivok inläggsrubrik och VIPS gick besöksstatistiken i taket.)

:-D

Klart grabben ska behålla nycklarna!!

:-)

/Elin

Tigris Predikantan sa...

Ja, man vill inte att de flyttar ... det är svårt ... men, när de väl gjort det och har egen bostad ... så börjar man hitta platser som fd barnrum där man kan ha eget arbetsrum. Dock får de alltid flytta hem igen, om de skulle vilja. Nyckel får de förståss behålla men, nu när man kanske tror vi är ensamma uppskattar vi att de talar om att "vi kommer ".... ;)
Ändå: ens barn förblir alltid es barn och man vill behålla de hemma så länge som möjligt ju!
:)