fredag 8 oktober 2010

"Hallå.....kan ni slita blicken ifrån inlägget nedan........!"


Som sagt.......nu kan ni lämna inlägget nedan........visserligen är vi män helt Oumberliga.....men nu måste vi gå vidare i jakten på det mest optimala Oumberliga tinget!
Jag tror att jag funnit det....okej, kanske inte det Oumberligatingens Ting, men nästan!
Säg efter mig.......blunda och smaka på ordet.........Honungsspade........(Hm....när jag bad Lilla Frun säga Honungsspade så log hon......hon trodde det var "bus" på gång......det Lilla Livet..).
Nej.....det är en riktig Honungsspade vi pratar om. Ett helt klart "vill ha objekt" som nu är till salu på Stockholms Auktionsverks Moderna Höstauktion , Stockholmsarbete W.A. BOLIN, honungsspade, Stockholm 1983, skaftavslutning med ett bi, längd 18,5 cm. Utrop 2000-2500.
Klicka på bilden för förstoring, se och njut!
En sådan här underbar "tingest" dyker inte upp så ofta på auktioner och den finns heller inte i några större upplagor. Antingen går den för någon tusenlapp eller så stiger den till tre fyra tusen efter detta inlägg, den som lever får se!
Vid datorn i De Oumberliga Tingens Värld Peter Olofsson!

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den var riktigt fin, jag letar fortfarande efter en ragúsked. Hammarö auktionsverk här i stan har startat auktioner på nätet, ska hålla utkik där. Har saker jag alltid letar efter, och nu blir det ju en honungsspade också. Den här var för dyr för mig, tyvärr.
Trevlig helg, hälsa lilla frun
Kramar
AnnaMaria

Elin Damberg sa...

Honungsspade.

Jag tror som din fru.