fredag 15 oktober 2010

"Kanske det skulle hjälpa den Morfar som...........!"


Idag var det en ren njutning att läsa Svenska Dagbladets papperstidning, finns mycket "smått och gott" där som får mig att idag dra lite extra på smilbanden.
En Morfar som skulle hämta sitt barnbarn på en förskola i Örebro i måndags gick iväg med fel barn, en treårig flicka. När han upptäckte misstaget och kom tillbaka med flickan så fanns hennes föräldrar på plats, liksom föräldrarna till hans barnbarn, skriver Nerikes Allehanda!
Och hur djävla trist ursäktar sig förskolans rektor då? Jo att säga att det finns brister i skolan rutiner och vi försöker rätta till det hela!
Va fan....kom igen.....gubben är senil helt enkelt....eller annars var han tvungen att hämta ungen då föräldrarna var och shoppade.......eller "unge som unge".........svaren kan vara många, men erkänn att lite "vardags kul" blir en sådan här händelse..............inte nu men om 20 år så blir det en "familjeklassiker" hos flickans familj................precis lika kul som när jag för 25 år sedan var med och draggade i fel sjö då min dåvarande Svärmor befarades ha drunknat!
Kärringen lever visst fortfarande!
Haha.........nu höll jag på att glömma vad det här inlägget hade för "kärna", jo den är länkad till en annan artikel i Svenska Dagbladet som handlar om vår kost! Okej, inga direkta nyheter på "kosthimlen", men läsvärd........se här "Rätt mat hjälper hjärta och minne"!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson Ditt Blåbär i Tarmsystemet!

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Sååå pinsamt för mannen.. men kan förstå honom.. Alla ungar ser ju likadana ut i den åldern och ungefär samma kläder.. ha ha..

Och om mitt tunnbad.. Bakterier är det säkert en massa men det stör mig inte :-) Jag anser att är man för renlig så blir man lättare sjuk, och jag är sällan sjuk.. Men för det är jag ju inte smutsig eller har det smutsigt men jag tvättar inte händerna så fort jag rört vid ngt tex.. Spritar enbart händerna när jag har utfört ett speciellt arbete på jobbet ;-)

Ha en goer fredag..

Kram Mia