lördag 2 oktober 2010

"Nej....fy fan...nu muntrar vi upp oss........!"



Men usch och fy vilket "otrevligt" inlägg jag gjorde nedan........så kan det väl inte vara!
Jo, det är "djävligt illa" ställt nu för många i välfärdslandet Sverige......utanförskapet växer!
Igår pratade jag med en yngre kille som utförsäkrats efter att han skadats på sin arbetsplats och nu inte "rehabiliterat sig" själv tillräckligt fort............hans sa att nu hade han laddat sin älgstudsare.........!
Va är det för djävla "politik" som får unga människor i 30-års åldern att känna så?
Jag stannade och pratade med honom och han fick mitt telefonnummer, så nu hoppas jag inte att han hamnar i statistiken ifrån "självmords skogen"! OBS: Klicka inte på denna länk om du är i obalans........och kom ihåg Magnus Ugglas visdomsord - "Varför ta livet av sig när man ändå inte kan höra snacket efteråt!"
Vid datorn som vanligt Ulv Röde!
PS: Hmm....nu skulle jag ha skrivit en rad om att det är aldrig fel att "ladda bössan", men glöm inte att rikta den åt rätt håll...............fast det skriver jag inte, vill ju inte få min blogg nedsläckt igen!
Stort Tack Maria Ehrstedt för att du såg till att min blogg "granskades" i yttrandefrihetenstecken som du skrev!
Mer om "självmordsskogen" här.................!

4 kommentarer:

BP sa...

Ärligt talat så är det här inlägget minst lika deprimerande som det förra. Usch!

Anonym sa...

Tja, jag måste säga att det är något med det där att "rikta bössan åt rätt håll" som tilltalar mig.
Men nu höjer väl Säpo hotbilden ytterligare ett snäpp.

Unknown sa...

Här(på din blogg) går allt verkligen inte i rosenrött, fast vart gör det det egentligen?
Har väl också ett par liknande berättelser både nära(jag själv- icke betald hemmafru med en diagnos vi inte ska gå in på som inte godkänts av försäkringskassan? förvånad?)
Tänker inte gå in närmare på det, men tur att allt inte är fördjävligt då vore bössan redan riktad.
Och ordet politerförakt är det väl snart bara politerna själva som undrar över varför det existerar.
Ha en bra dag!(Eller låter det för cyniskt efter de här orden?)
Camilla

Cici sa...

Man kan ju fundera lite över att försäkringskassan låter göra en flera dagars utredning av patienten och ger ett omdöme att hon aldrig kommer att kunna arbeta, för att något år senare anse att hon ska ut i arbetsträning.