lördag 2 oktober 2010

"Trodde verkligen någon något annat.........!"


Jaha, så läser jag ännu en gång i Svenska Dagbladet hur någon journalist ondgör sig över att någon blir rik över "välgörenhet". Är det verkligen något nytt "under solen"! Fattigdom finns för att andra ska känna sig bättre och inget annat. Visst vill vi "hjälpa till" men ytterst få vill avstå något ifrån/av sig själva för att hjälpa andra.
Fast det är djäkligt intressant om vi alla "köper lotter" utav helvete, då menar jag alla "på hela jorden" då kommer det in så mycket pengar till alla "nyttiga organisationer" att alla problem går att utrota! Dessutom blir vi ju rika både av att sälja lotterna och de vinster som man gör som innehavare av en lottsedel! Visst är det en fantastisk ekvation.......om den går ihop? Gissa själv!
Alla som läser min blogg vet att jag är en uppkäftig djävel och jag blir värre med åren. Orsaken är att jag verkligen "rör mig i alla världar", jag vet att det finns fler som gör det, men många är vi inte.
Ena dagen så "bygger jag sommarstuga" åt någon i 10 miljonersklassen, andra dagen så tigger jag "chokladkartonger" med utgånget datum på Ica för att dela ut till äldre/sjuka som inte har ens en chokladkartong att glädja sig åt i TV-soffan.......om de ens har en soffa....några jag varit hemma hos har bara en trasig stol........om de nu har ett "hem" vill säga!
"Fan va du var duktig då"..........låter det som.........nej, det är inte det jag vill säga och jag är inte heller av sådan natur att jag lider av andras elände.............men jag tycker det är så in i helvete fel och orättvist på många plan och är det något jag ogillar så är det människor som ger tecken av att de "bryr sig"! Sedan är den enkla sanningen att alla är bara ett "Hjärtslag eller ett brustet kärl i hjärnan ifrån att hamna i total misär och förnedring"!
Eller som i min Frus fall..........en graviditet som går fel........eller som i mitt fall......en liten "fästing" på skinkan som infekterade mitt blod med borrelia......2 års sjukskrivning, som resulterade indirekt arbetslöshet. Alla har sin "historia"............måste vi ha chansen att själva bli miljonärer för att vilja "avstå" något av vår bekvämlighet till våra "medmänniskor"?
Idag är jag lite förbannad..................har jobbat extra nu 4 helger på raken för att "livet ska går runt".......eftersom min Fru inte får den sjukpension som hon har rätt till.
Det var sossarna som satte den och borgarna som sänkte den...........så politiker gänget är av samma sort hela klabbet. Sverigedemokraterna ska vi inte tala om.........snart är det uteslutande bara invandrarkvinnor som tar hand om den åldrande Svenska befolkningen......och de gör det med bravur och hjärta.............undrar om alla vet det?
Som sagt idag är jag mer förbannad än vanligt undertecknar alltid då mina inlägg med
Ulv Röde!
PS: Jag bestämde mig för att den dag som ingen skrev något på ett dygn under mitt senaste inlägg så lägger jag ner bloggen och jag är väl "där" nu!

4 kommentarer:

Sandra sa...

Ja, du vad ska man säga? Hittar inga bra or, men vill visa att jag läs och det du skriver berör och får en att tänka till! *styrke kramar till er*

BP sa...

Hur många timmar har ditt dygn - egentligen? Åsså håller jag helt med Sandra

Anonym sa...

Sjuka i alla länen förenen eder!!
Så skulle man ju vilja att det
var, att alla sjuka skulle göra
ett fruktansvärt avgrundsvrål och
kräva rätt till en inkomst och ett
värdigt liv. Sjukdomen är ju så
plågsam så myndigheterna behöver
ju inte vräka sten på bördan.
Men dom skiter i oss sjuka, vi
betyder ingenting, kostar bara
pengar, jag vill spy!!!!!!!!!!!!!
Tack för din blogg.
Marita

Cici sa...

Det borde vara många fler som blir förbannade och sa ifrån, men tydligen är vi inte där ännu.

En släkting och granne, tillika blyg ungkarl, i sextioårsåldern som hela livet jobbat med maskiner av tyngre slag (och därav fått dåliga höfter och väntar på operation) fick förslag från arbetsförmedlingen att han skulle ta ett jobb som servitör 10 mil hemifrån. Det kan vara knepigt när man går med kryckor!