fredag 6 februari 2009

Om att "skita i det blå skåpet" ska jag inte skriva om....




........det gör nämnligen en annan bloggare helt förträffligt i sin fina och trevliga blogg www.sexbarnsmamman.blogg.se Hon använder själv en del idiomatiska uttryck i sitt bloggande och det gillar jag, som exempel skriver hon, "-Ingen ko på isen" i ett inlägg i sin blogg, sånt gillar jag och är uttrycken dessutom "inbakade" i långa tänkvärda filosofiska funderingar då blir det extra trevligt.
Det här är ju också en blogg om Oumberligating så självfallet så måste jag presentera det riktiga "blå skåpet". Blir du intresserad så finns det att köpa för 3200:- på www.baazar.se
Vill du lära dig fler svenska idiomatiska uttryck så klickar du på länken nedan:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_idiomatiska_uttryck
Vid datorn Peter Olofsson som vanligt!

3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron !!
Alltid lika trevligt då du har varit inne hos mig och lämnat en kommentar !!
Du, den där affärs iden du har, kanon säger jag bara !!Låter riktigt bra...
Ha det gott och hälsa frugan
Kraam Anette

LillaFlisan sa...

Jag har något till dig inne på min blogg!

Trevlig helg!


Flisan

Anonym sa...

Åååå, så gulligt av dig att uppmärksamma det blå skåpet....
Och länken till liknande uttryck...den gillade jag !! Nu kan jag bara ta ett och blogga om varje dag...om jag får skrivkramp...men det brukar väl snarare vara det omvända som drabbar mig...skrivmani...

Kram